Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal ikke stå noe om personlige egenskaper der, ikke sant? Bare utdannelse og erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja (og nei, jeg har ikke søkt jobb - men jo, jeg vet fordi jeg akkurat har sittet å lest x-antall av dem.)

Skrevet

Var det jeg trodde (men man blir litt blind når man sitter og skriver selv)

Takk for svar :-)

Skrevet

spørs litt. Jeg har ikke med noe av personlig info, td likar turar i skog og mark, da det ikke er en kontaktannonse, men en oversikt over utdannelse og jobberfaring. Om det er relevant for jobben jeg søker, har jeg med kurs som kan relateres.

men jeg vet om en del som har med interesser og slike ting. det synes ikke jeg noe om, men vi er alle ulike. Har med personalia, da, selvsagt.

Skrevet

Ja, skjønner ;-)

Jeg søkte egentlig aldri på den jobben jeg har nå - ble på en måte headhuntet ;-)

Hva sier dere om bilde da? Hot or not?

Skrevet

not. ikke at du ikke er bjoootiful, altså:)

Skrevet

Absolutt et not. Som sagt akkurat lest masse jobbsøknader - og de jeg virkelig fikk en avsmak av, var de som hadde bilde.

Skrevet

Andre tips? Farget papir, eller er alt sånt bare harry?

Har ikke søkt på jobber siden 1997... :-/

Skrevet

Iflg et jobbsøkerkurs, så anbefaler de å ha bilde på cv.. Slik at arbeidsgiver har ett ansikt å sette til søknaden..

Skrevet

Jeg så ikke et eneste farget papir i den tykke bunken av jobbsøknader. Så bare en god del skrekk eksempler.

Hvitt ark, gjerne tykt hvis du vil. Men farge? Nei.

Skrevet

Okei..

Men i bunn og grunn står jo det hele (både bilde og evt farge) på smaken til den som skal lese.

Mitt "publikum" er en inspektør på videregående i 50-årene, ikke en berte på 18 år ;-)

Men jeg satser nok på det enkle...

Skrevet

Jo'a - men disse jobbsøknadene jeg leste var ikke søknader skrevet av berter på 18. Men en seriøs stilling, hvor alle var godt utdannede mennesker. Hadde det i bunken kommet en neonfarget søknad med et bilde av søkeren i en pose, tror jeg neppe den hadde blitt tatt under videre betraktning.

Skrevet

når jeg var berte på 18 år skrev jeg jobbsøknader for hånd på rosa struktur-papir. hadde min far visst det hadde han nok kaldkvelt meg....:)

ny jobb på trappene?

Skrevet

Og hvis du bruker FINN og disse linkene til å søke online blir du ofte bedt om å legge ved bilde, så mange arbeidsgivere er nok nysgjerrige på "hvem" du er.

Skrevet

Ganske så avslappet jeg. Selv om jeg ikke tviler på at en barneskolerektor sikkert hadde falt for "et-rosa-ark-fullt-av-hjerter-på-søknad.

Skrevet

Hi hi, det var tider...

Jeg mente ikke akkurat rosa og neon, men en dus farge som skiller seg litt fra de andre.

Men men, får vel kjøre safe ;-)

Vet ikke - har lyst å prøve meg på vgs nå etter 6 år i ungdomsskolen.

Skrevet

Det er vel ikke dumt med et lite bilde av seg selv på cv'n. I tillegg kan det være greit å ta med nøkkelegenskaper som eget punkt, før du begynner på utdanning- og erfaringsdelen.

Har du googla cv? Kan få en del tips der.

Og nå trenger jeg hjelp... Hvordan få skjermbildet mindre igjen?? Jeg mistrykte på ctrl og enda en tast, og nå tar bare en liten del av denne sida, hele skjermbildet... hjelp!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...