Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Er det slik at jeg som ferdigutdannet i juni, kan søke på et årsstudium for så å ta permisjon fra dette og få penger fra lånekassen dette året jeg går hjemme??? Må jeg ta opp igjen dette studiet noen gang?? Er det ingen kriterier som stilles for at jeg skal få utbetalt disse pengene fra lånekassen?? Det høres altfor utrolig til å være sant, men alle sier jo at det er slik.. Er fortsatt skeptisk... Takknemlig til alle som gidder å svare!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 foresten noen som vet hvilken mail-adresse lånekassen kan kontaktes på..? finnes ingen på nettsidene deres...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Du sender e-post fra Dine sider. Gå videre for å logge deg inn Det står det i alle fall på sidene der, så har du kundenr der, logger du bare inn, og sender mail.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 ja, jeg har prøvd å logge inn for å finne ut hvor jeg skal sende dem mail fra, men finner jo ingen adresse der liksom...Har lett mange ganger, men finner ikke ut hvordan jeg skal sende mail...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Ja,du kan søke et årsstudium for så å søke permisjon og få penger fra lånekassen. Tror ikke du må gå studiumet.. Jeg måtte ikke det,men det er over 6 år siden. Vet ikke om reglene er endret...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 hva om jeg søker på et nettbasert studie...? gjelder de samme reglene da...?
junijente fikk julijente Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Søk deg inn på et studium, hva som helst, så får du fødselsstipend neste år :-) Jeg er i akkurat samme situasjon, og skal gjøre dette. Lånekassen forventer ingen progresjon i studiene i denne perioden, altså trenger du ikke å ta eksamen, og du trenger heller ikke ta opp igjen eksamen senere. Kriteriet for at du får disse pengene som stipend og ikke lån er at barnefar ikke er hjemme i full permisjon, altså kan han kun ta ut gradert permisjon, men f.eks 80%, altså 4 dager i uka. Her er det imidlertid noen greier i forhold til nav, tror det er sånn at om du har permisjon fra studiene faller fars rett til permisjon bort (dere kan ikke ha permisjon samtidig), men om jeg har forstått det riktig kan du la være å ta permisjon, men fortsatt ikke studere, så får bf rett på perm :-) Dette er ganske godt forklart på gravid&student-debatten, så ta deg en tur inn dit og les, særlig tråden som omhandler smutthullet for gravide studenter (ble lagt ut i dag tror jeg) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå