Gjest neinåaltså Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Ville dere tatt sjansen på å bruke kondom som eneste prevensjon? Mannen min mener det vil gå greit (at han tar ansvaret for det hele..) men jeg er redd det lett kan skli ut i "kampens hete". Vi ønsker ikke flere barn nå, (men kanskje om 2-3 år) og jeg sliter med all hormonell prevensjon.
Dotten Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Vel..... En kondom skal jo være temmelig sikker (så lenge den ikke sprekker), samtidig med at den beskytter mot kjønnssykdommer. Nå bør jo ikke det være noe problem så lenge det er mannen din.... men hva mener han med at han tar alt ansvaret? Det er jo ikke han som ev. blir gravid og må ta en abort, med ev. påfølgende problemer psykisk/fysisk??? Tror egentlig du kan ta sjansen å bare bruke kondom, men skulle du bli gravid, må dere også dessverre ta følgende av det. Synd du ikke tåler noe annet da.... Jeg selv har ikke brukt noe noen gang (med unntak av kondom), og blir nok ikke lett gravid. Hadde ikke tatt abort for min egen del, men er ikke i mot at andre gjør det selvfølgelig! Så lenge de ikke bruker det som "prevensjon"....! Nei, hopp i høyet dere med "regnfrakk". Håper det ikke ødelegger kosen, men det er jo mange som bruker kun kondom, og har et flott sexliv for det
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Hvis den brukes riktig er den veldig sikker. Jeg brukte det som eneste prev. før, uten problemer. Hvis den sklir av har dere feil størrelse. Easy er litt mindre enn Profil og black Jack er litt større. (andre merker må dere spørre på konomeriet om. Lenge siden jeg bruke kondomer, gitt:) )
Sjefsmegga Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Ja, vi klarer fint å bruke det, MEN har nødprevensjon i skapet i aller tilfelle og sjekker at kondomen er hel...sliter selv med det samme..
Gjest neinåaltså Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Takk for svar. Å ha nødprevensjon i skapet var jo lurt, men det skal vel ikke brukes i tide og utide heller.. (og har hørt at man kan (for)bli gravid tross angrepille?). Vi ville nok ikke gjennomført noen abort hvis jeg skulle blitt gravid. Ville blitt litt kaos og "passet dårlig", men tror ikke hverken jeg eller mannen min ville valgt abort uansett.
Gjest neinåaltså Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Mht ansvar er vi jo såklart to. Det han mente var at han godt kunne bruke kondom, at han godt kan ta ansvaret for prevensjon. Abort ville jeg ikke tatt, og det vet han.
grå :) Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 vi bruker kun kondom og aldri hatt noen uhell. eller, var en gang det ikke ble brukt og det gikk som det gjorde, men velger man bort kondomen i heten så har man jo gjort valget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå