Gå til innhold

dere som liker sushi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en kresen og enkel sjel, liker ikke fisk i det hele tatt egentlig. men lurer på noe likevel. hva smaker sushi da?? det er jo rå fisk! skjønner ikke hvordan folk tør og smake på det en gang!hehe Ikke for å fornærme dere som liker det, det skal jo være kjempesunt og er veldig populært å spise. men smaker det RÅ fisk????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns sushi ser kjempegodt ut! Men, jeg har aldri smakt det.

Skrevet

Det smaker ikke som kokt/stekt/bakt fisk i det hele tatt, kan ikke sammenlignes.

*sushilover*

Skrevet

Hehe, ja.

Spørs jo hva du spiser da, om du velger dem som er rullet i tang, smaker det ganske salt og sjø, og... tang... Også ris da, kjenner i grunn ikke så mye fiskesmak.

Spiser du de som er bare et stykke fisk oppå ris, så smaker det mer fisk, men de er "mildere" i smaken enn de med tang.

Mange har kanskje mest problemer med konsistensen, tangen er veldig seig og vanskelig å tygge om du prøver å bite den over. Og får du seig og dårlig fisk på sashimien, ja da er det pyton.

Skrevet

Det smaker godt! Nam nam. Litt umulig å forklare hva det smaker, og det smaker jo forskjellig fra hva slags fisk man spiser på. Du kan jo starte enkelt med en maki-roll som feks california-roll. Den er det jo ikke fisk i. hehe. Eller du kan begynne med scampi på, den er jo kokt. :D

Skrevet

Jeg liker ikke sushi....jeg ELSKER sushi. Det har liksom ikke så mye med folks oppfatning av fisk å gjøre. Det skal ikke lukte av fersk sushi. Liker du røkt laks? Da liker du rå laks også:) Eventuelt kan du først prøve maki med fristyrstekt scampi og avocado. Det er nam det. Ikke prøv sånne hurtigvarianter av sushi første gangen, dvs smartclub og andre daglivareforretninger. Risen skal ikke være kald og sammenpresset, men lunken og litt luftig. Ååååå nå fikk jeg lyst på noe jeg ikke får kjøpt....

Skrevet

Tribal da - hvor i all verden er det du spsier sushi???

Seig tang???

Skrevet

også må man ha wasabi i soya-sausen før man dypper biten i den. nam nam nam. Og syltet ingefær mellom bitene av forskjellig sort.

Skrevet

Vel, tangen er ikke akkurat seig men den er ikke akkurat lett å tygge heller. Uansett hvor man kjøper sushi, og jeg har spist sushi mange steder både i norge og utlandet. ;D

Skrevet

Hæ? Sammenlikner du med røkt laks? Jeg hater røkelaks, men elsker, ja forguder sushi! :-D

Jeg synes kveite har en tendens til å være slintrete, ellers har vi et topp sushisted som vi kjøper fra hver uke.

Kamskjell smelter i munnen, og laks er nest best :-) Og så norimaki.

Skrevet

Å nam!!!! Nå fikk jeg også lyst på sushi!!!!! Helt enig med LOTP, gå på en ordentlig restaurant første gangen! Jeg var også skeptisk første gangen (mange år siden nå ja) og i begynnelsen likte jeg best sushi, ris med fiskebiter oppå. Nå liker jeg best maki, fisk med tang og ris rullet rundt. NAMNAMNAM!! Tror jeg må ut og spise på en ordentlig sushi restaurant snart... :)

Skrevet

På tide med tannsliping, da ;-)

Skrevet

hahaa.. tann-sliping!

Min favoritt er tunfisk! nam nam nam! Gud så godt det er!! Kveite synes jeg ikke er så godt. tunfisk og laks derimot.Og å sammenligne det med røkelaks er horribelt.

Skrevet

Hehe, den er ikke så lett å bite over da, mange som prøver å dele makien i to med tenna første gang de spiser sushi, det er ikke så enkelt. :)

Skrevet

ååå det er himmelsk!!!

Skrevet

sammenligner ikke smaken, men tror at de fleste som er skeptiske til sushi er det pga konsistensen....og konsistensen på rå laks og røkt kan faktisk sammenlignes.

Skrevet

ja, det er jeg enig i.

Skrevet

NAM,

men hva er det de sier?

Ett eller annet om at ingen forguder sushi etter første gang.

Gi det tre forsøk og du er hekta.

Det var ihvertfall riktig for meg.

Kan IKKE sammenliknes med røkelaks. Syns faktisk sushi smaker mildere enn det på en måte.

Skrevet

Har ikke sagt at det smaker som røkelaks....men konsistensen på rå laks kan sammenlignes med røkt. Tror mange frykter konsistensen på rå fisk:) Herregud jeg ble så sulten av denne sushi tråden.... skulle aldri ha flyttet på landet... snufs:(

Skrevet

Ah, konsistensmessig er jeg enig.

Skriver under på den LOTP.

Stakkars deg som bor på landet. Blir jo ikke helt det samme med hjemmelaget, dessuten tar det sånn tiiiiiiiiiiiiiid:o)

Skrevet

ja lager ikke selv....gjorde det noen ganger før, maki.... men kan jo ikke sammenlignes. Misunner de som bor i Oslo. Før spiste jeg 2 ganger pr uke hehehe ja jeg er veldig glad i sushi:) Men i nøden spiser fanden fluer så det hender jeg kjøper på smartclub.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...