en på vei *utklekket:)* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hvor kan jeg finne opplysninger om dette. Var på kontroll i dag og hadde glukose i urin. Må levere ny prøve i morgen for å se om det forsatt er. Legen snakket om begynnende svangerskapdiabetes og jeg ble litt lei. Flere som har fått denne beskjeden?
Trulte76 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 jeg hadde det på begge mine to første svanger skap (får det sikkert i denne også) Jeg tok glukosebelastning dagen etter det ble oppdaget sukker i urinen jeg.. Og så sent rett på kontroll på sykehsuet dagen etter der igjenn pga svangerskapdiabetes..og gikk hver uke frem til terminen
en på vei *utklekket:)* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Fikk beskjed om å ta denne glukose greia hvis prøven i morgen viste sukker i blodet. Men hva har det å si sånn for ungen..og i senere tid.. Pappa var plaget med diabetes type 1,er det lettere å få det da?? Hadde jo ikke problemer med dette forrige gang jeg gikk gravid,og jeg spiser jo sunt. Uff kjedelige greier altså..
Trulte76 Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 man er disponibelt til å få diabetes 2. Fikk beskjed om jeg kunne få det om 10-15 år..og nå er eldsta 9..så har enda ikke fått det til vanlig da. Ungen har like høyt blodsukker som deg, så du blir godt fulgt opp..har du ikke så høyt blodsukker etter sukkerbelastninga, så kommer du til å prøve kostreguelert først..da måler du blodsukker osv selv..så går du på kontroll 1 gang i uka..ta blodprøve for å se langtidsblodsukkeret ditt. Visst du ike greier å holde deg under 8 så må du bruke insulin.. Blir fulgt opp med vekstkontroll annen hver uke (UL) Faren er at visst du har ofte høyt blodsukker så vokser ungen fortere..du kan få stor baby..og den kan ta skade av å vekse for fort.. Deg selv..går over etter fødselen Så jeg hadde en pose sjokolade klar i fødebagen min Kan si jeg fikk 8,9 etter sukkerbelastnigng med nr 1 og 9,8 med nr to og jeg greide meg på kostregulert..og jentene mine ble 50 cm og 3360 og 3790 Så de MÅ ikke bli store
en på vei *utklekket:)* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2008 Ok. Takk for svar,jeg ble litt klokere. Får se hva som skjer i morra da,det blir en spennende dag. Krysser fingre for at det er bedre i morgen og at jeg slipper unna,og hvis ikke så er det jo ikke mer enn 12 uker igjen:)
Trulte76 Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 det er ikke så ille å få det..du blir godt fulgt opp..og holder du deg til det du skal spise..og hvordan..så går det nok helt fint Beste er jo så klart å slippe da..regner med jeg får det denne gangen også..blir overrasket visst ikke iallefall lykke til
en på vei *utklekket:)* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2008 Takk,takk... Lykke til til deg også
hugolina med henrik 1 år Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 jeg hadde det med første,men har ennå ikke påvist det i dette svangerskapet,men sist fikk jeg vite det i uke 28. Regner jo med at jeg får det denne gangen også.blir jo fulgt opp veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå