Gå til innhold

Permisjon til pappa`n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye snakk om permisjoner til mor og far og sånt at jeg blir helt forvirra..:-)

Men når det gjelder pappaen, så får han to uker permisjon fra fødselen, så fire uker han kan ta ut når det passer han (eller arbeidsgiver da selvsagt..)?

Eller?

Ha en strålende dag jenter:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

far har 6 uker. 2 uker er utenom og kan taes rett etter fødsel, men dette er ikke med lønn. men ellers har han 6 uker pappaperm ja;)

Skrevet

papapen har rett paa 2 uker etter foedsel, det er opp til arbeidsgiver om disse er loennet. De fleste stoerre arbeidsplasser og kommunene er loennet.

Utover det saa er 6 uker av den felles permisjonen hans, og 9 er vel lovfestet dine. Resten kan deles fritt.

Skrevet

Herlig! Ser fram til det! Oss TRE liksom!!

Ahh..*drømme drømme*:-)

Skrevet

er de 6 ukene sammen med mor eller må han ta dem uten meg??

Skrevet

Foer var det iallefall slik at begge ikke kunne vaere i perm paa likt, men mammaen kan f.eks ta ut ferien sin da.

Vet ikke om dette er forandret paa...

Skrevet

Hei,

De 6 ukene er uten mor: kvalitetstid med pappa:) Vi tar ut ferie under permisjonstiden og får tilsammen 1.5 mnd sammen. Nå tar også mannen min 4.5 mnd permisjon, så han får nok av tid til å finne ut av ting selv:)

Skrevet

Her skal far ha gradert uttak.. dvs han skal jobbe 3 dager og være hjemme mandag og fredag... Dvs at vi får lang helg sammen i maaange flere uker enn i 6 uker. Nye ordninger hos nav er virkelig tingen. Og vi kan være hjemme samtidig.. Og om jeg skulle kjede meg for eksempel, kan jeg jobbe de to dagene evt:)

Skrevet

Det er mange ordninger. Hos oss skal jeg ha full permisjon de 5 første månedene, så skal vi ha permisjon 50% hver etter det. Da skal vi jobbe annahver uke fram til det har gått 1 år. Det fungerte bra for førstemann, og håper det vil fungere bra nå også. Må jo ikke glemme at mamma også har krav på ammefri så lenge hun ammer. dette kan være 1-2 timer hver dag avh. av hvilken arbeidsgiver en har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...