Gå til innhold

ang rådgivning. Blir helt oppgitt!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut dom en slitsom situasjon for dere alle. Stakkers jenta, tenk å bli ødelagt av sin egen mor. Ingen vet jo hva hun har sagt til jenta heller. Og utrolig dårlig av fvk å bare si(hvis man leser mellom linjene) at denne jenta ikke er viktig nok å bry seg om.

Det eneste jeg kan råde dere til er å ta kontakt med barnevernet for å spørre dem om råd og tips hva dere skal gjøre. De kan vel mest sannsynelig lovene i hvert fall, og vet hva dere bør gjøre for jenta.

Ønsker dere lykke til.

Skrevet

Tuuuuusen takk for svar. Er ganske ute av meg her. Hjelper ikke at jeg er høygravid og hormonell i tillegg.... Men vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre nå som gubben igjen har gitt litt opp..... Han er som regel en sånn vent og se type så jeg ble kjempeglad og lettet når han da endelig ringte noen som vi kunne rådføre oss med. Men der var det ikke noe hjelp å få nei....

Skrevet

Skjønner. Du får snakke med han igjen å si at det er hans datters og din stedatters(høres ut som du er veldig glad i jenta) liv og helse som står på spill her. Og be han ringe BV for å få tips og råd om hva han bør og kan gjøre. Det handler jo tross alt om det beste for et barn her. Og når ikke moren tenker på jentas beste så må han/dere gjøre det.

Skrevet

Ja, du har rett i det. Får vel jobbe litt med han igjen.

Skrevet

Kan ikke du ringe barnevernet og høre hva dere har krav på? Er ikke sikkert de vil/kan kommentere noe konkret i denne saken til deg som er steforelder, men de burde kunne si hvordan dere skal gå fram for å få hjelp og så kan du få mannen din til å gå videre med det når du vet hva dere må gjøre for å få hjelp.

Skrevet

Vi har vært i kontakt med barnevernet før og det virker som de er veldig interessert i å hjelpe til. Har en liten mistanke om at det kanskje ligger inne en bekymringsmelding på henne der. Har tenkt på det å ringe selv, men det har jeg prøvd med endel annet og det svare jeg som regel får er at jeg må få faren til å ringe selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...