eple3 Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Setter dette innlegget her jeg..(samme som under barnevogn) Jeg skal kjøpe en hvit lekegrind (i tre helst- syns de er finest) som snuppa skal sove i på dagtid i stua pga nysgjerrig hund.. Ønsker en med regulerbar bunn, og den bør være så høy som mulig - de jeg har sett er veldig lave? Og helst med hjul, men det kan man jo bare montere selv også. Noen som har tips hvor jeg får tak i dette?
Mamma`n til Trym Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Det er bare å forhøre seg litt rundt på babyutstyrsbutikker. Jeg har funnet en akkurat slik som du vil ha i den byen jeg bor. Du kan ringe til Barnas hus f.eks.... de har ganske mye. Men hvorfor vil du ikke at babyen skal sove i sengen sin på dagtid?
Makko med to små gutter Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også tenkt på lekegrind pga bikkja (MEN ikke til å sove i). De med regulerbare bunner er flotte, kjempe kjekt å få ungen opp fra gulvet, det er jo der alt av hundehår og ev. støv legger seg! Her kommer ungen til å sove i vugge på dagtid(iallefall i starten), og seng på natta. Min hund er også veldig nyskjerrig, men det er jo begrenset hvor spennende et sovende individ KAN være ;-)
eple3 Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Nå har du vel fått svar på det på din egen tråd ser jeg - men det er altså at jeg vil skape et skille for dag og nattsøvn. Mange bruke vugge, bag, kurv eller vogn i stue, oppholdsrom på dagtid for å skille, og jeg skal ha lekegring, evt med en kurv oppi. Hadde jeg ikke hatt hund, ville jeg ha gått for en kur, men vil få denne litt opp fra gulvet pga hunden. Enkelte kurver kommer på stativ, men de ser så ustabile ut syns jeg. I tillegg til ønsket om skille mellom dag og nattsøvn (lys/mørke), ønsker jeg også at barnet skal bli vant med normale lyder som er i huset på dagtid, slik at en ikke skal "gå på tå" - dette vil funke dårlig for oss. Når barnet er så lite at jeg bruker grinden for søvn, ser jeg ikke problemet med at barnet blir forvirret, da barnet ikke kommer til å ligge i grinden på dagtid alene for å leke.
snaijka Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 har selv hund og katt, og syntes det med lekegrind var veldig smart!! min blir også til å sove i stua på dagtid, for å skape skille mellom natt og dag akkurat som jeg gjorde med mine to første! ( og har aldri hatt problemer med søvn hos mine små)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå