Gå til innhold

Ikveld er det 2 år siden fødselen startet

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg hadde min første våkenatt med rier som tok seg opp i intensitet........men som dessverre ikke hjalp stort da frøkna lå litt feil og stanget.....

En fødsel som varte i hele 36 timer før det endelig ble tatt en beslutning om hastesnitt da lille rosa ikke hadde det så greit lenger.......Det var lange halvannet døgn og helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg på forhånd.......men heldigvis, så sitter vi idag med verdens skjønneste lille frøken, som sprer glede og kjærlighet rundt til alle som vil ta imot:-) Det var verdt hvert eneste minutt og hver eneste time med aua og vondter:-)

Og helt uvirkelig at det allerede er 2 år siden.........der henger jeg liksom ikke helt med....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da....bittelille babyen din er ikke 2 år vet du......

Bare du som tror det :o))

Lille Rosa blir nok ikke stor hun. Minstemann blir ikke det i foreldrenes øyne........ Minst er minst....

Ikke hyggelig med den fødselen din da..... Jeg drøyde litt lenge hjemme med Knerten. Så det tok bare en drøy time fra jeg kom inn til han var ute......

Men med Storebror hadde jeg en sånn.......ukesfødsel. (føltes sånn da)

Startet på fedag "morning" kl 01 00 og han er født lørdag kveld kl. 22 20

Men to år er en stilig alder...... "Selv" er det ordet som blir flittigst brukt her om dagen :o))

Skrevet

Hehe, ja det lyder kjent.........Josa jøle søl.........maammaaa........

Søte er de:-) og gir enormt med glede!!!

Har heldigvis to flotte fødsler sterkt i minne, og har jobbet hardt med å slette det ubehagelige ved den siste. For resultatene ble jammen meg like flotte hver gang:-))

Skrevet

Og noe sier meg at du ikke skal gjennom det igjen:o)) Eller????

Skrevet

Så rett har du nok aldri hatt før:-) Gratulerer!!!

Skrevet

Jeg er jo egentlig sånn klarsynt vet du.....

Skrevet

Stemmer det:-D Har du meldt deg på eller?

Skrevet

Nei, kommer bare til å ødelegge selvfølelsen til de andre.....

Så jeg sitter bare her og "ser" sånne ting som at du ikke skal ha flere barn........

Skrevet

Kan jo være intr dager for deg da, med alt det du ser med oss andre her inne;-D Kanskje ikke bare bare eller....?

Skrevet

He he he....nei det er ikke bare, bare....

Blir fort kaos i toppen da vet du :o))

Bare synd jeg ikke så at husbyggingen vår skulle bli et helvete.....

Skrevet

Lettere å se andres dritt enn sin egen vet du!

Skrevet

Kan da ikke stemme... Da må minste gummisfrøkna nærme seg 2 straks også da? Merkelig når mammaene deres ikke blir en dag eldre ;-)

Nei, for tiden synes jeg de virkelig begynner å bli store. Praten, all viljen, mm. Tror hun må ha hoppet elegant over det faktum at mammaen hennes gjerne ville beholde henne som baby lengst mulig!

Skrevet

Ja det er helt sprøtt hvor fort tiden flyr, men som du sier, vi blir jo bare flottere og freshere for hver dag som går:-) Og baby ja, Rosa har lovet meg å være babyen min for bestandig, hun svarte jaaaa når jeg spurte:-)

Skrevet

Knerten skulle også være baby for "alltid"...Men som du sier, det hoppet han elegant over. Men jeg tror man kan tvinge de altså :oD

Skrevet

Tvang har jeg hørt er finfine saker!

Skrevet

36 timer.....fy søren DET er lenge det :0( Jeg kan ikke forstå hvordan en kan tillate noen å kjempe så lenge.Det er kjempe godt at det enda bra og at lille Rosa snart fyller 2år :0)

Skrevet

Med jordmora fra helvete så var det ikke noe problem å få til akkurat det....:-/ Men hun har fått klage og skrape i lakken og vi har fått bearbeidet, så nå er det bare velstand!

Skrevet

Ja men det er ikke tull det altså.

Mammaen til en på Storebrors avdeling i bhg. har en som er 2 år også.

Og den 2 åringen blir behandlet omtrent som jeg behandlet Knerten før han ble året.

Så hvis du prøver alt du kan for å hindre utviklingen, sånn som å gå selv og falle selv og gå i trapper selv osv....

Er jeg sikker på at de forblir "babyer" det meste av småbarnsalder i hvertfall.

Skrevet

Hehe, da har jeg nok mislykkes med akkurat det.....for her er vel fallskjermhopp neste tror jeg!!!

Skrevet

Jepp, det er det her også. Står på toppen av trappen og sier HOPP!

Hopper heldigvis bare til neste trinn, men kan jo få hjerteinfarkt av alt som skal klatres på..

Skrevet

Beste venninna mi låg i 48 timer, ut kom en medtatt plugg på 5300gr..

Første gangs fødsel...Jeg kan ikke helt forstå jordmødre som mener at naturlig fødsel er det beste når det drar slik ut...Jeg er glad for at jordmora di fikk en ripe il akken, men desverre så er det så mange av dem igjen :.........

Skrevet

Gratulerer med nåbegynnerfødselsdag!

Godt å høre at alt gikk bra til slutt og at dere har fått bearbeide opplevelsen.

Hadde også en lang og vanskelig fødsel med Lykketrollet. Det er ikke ålreit når det står på. Heldigvis ender det ofte godt :)

Skrevet

36 timer..... puhhh:=/ Slår jeg sammen alle min 5 fødsler, så kommer jeg ikke i nærheten av det timetallet engang!!!

Skrevet

Stilig Snulder:-)

Når jeg legger sammen mine så utgjør det noe sånt som 52 timer i fødsel - ikke dårlig:-)

Skrevet

.....sånn grovt regnet så kommer jeg kanskje opp i 20 timer;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...