Gå til innhold

hvorfor bryr dere dere om at andre skriver feil her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"hvem lufta tissen i helga" osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg lurt på også, noen ganger virker det som det er et rettskrivningsforum vi er på!!!

Skrevet

Fordi innlegget var så dønn uinteressant, uinspirerende og det eneste som var å krangle om var rettskriving.

Dersom innlegg er interessante nok, er det de ferreste som gidder bry seg med skrivingen.

Og uansett, dette er en krangleside. Man kan fint henge seg opp i hva det skal være.

Skrevet

Fordi noe av den skriftlige fremstillingen her inne er så horribel at man ikke kan la være å kommentere den.

Skrevet

Og hvis jeg skal krangle litt her... "Hvem lufta tissen...." er ikke feil skrevet.

Bruker du derimot hvem kjendis blir det feil.

Skrevet

Har ikke lest akkurat det der, men det virker jo som det er over gjennomsnittet av hva folk av og til presterer her på forumet. Når det er så mange slurvete skrivefeil at det er umulig å skjønne hva vedkommende prøver å si, så er det på sin plass å opplyse vedkommende om dette - i håp om at vedkommende ikke gjør de samme feilene flere ganger.

Skrevet

Kan bare svare for meg selv.

Jeg syns det er ufattelig tungt å lese når det er fullt av ordelingsfeil og andre snukheter.

Jeg unngår slike innlegg. For meg virker det sløvt. Hvis du ikke bryr deg med å skrive innlegget ditt skikkelig, bryr jeg meg heller ikke med å lese det.

Nå gjelder dette kun slurvefeil. Man ser faktisk forskjell på om noen er dysletikere eller bare "late"

Skrevet

Fordi det skjærer meg i hjertet å se hvordan dagens ungdom voldtar, maltrakterer og besudler det norske språk.

Skrevet

Kjære HI. Du må starte en setning med stor bokstav.

Skrevet

Jeg er ikke den som er ivrigst på å rette på skrivefeil, men jeg synes det er tungt å lese innlegg hvor man må lese flere ganger og tolke det som er skrevet. Manglende tegnsetting, bruk av "hvem" i stedet for "hvilken" og sånne slurvete feil gjør innleggene ganske tungleste og selv om jeg vet det sikkert er feil tenker jeg at skriveren må være litt smådum eller lat som ikke gidder å lese over det som er skrevet før hun sender det.

Skrevet

Enig med Ma Baker. Noen innlegg er tunge og irriterende å få med seg innholdet i, fordi det er så mye skrivefeil. Dessuten blir betydningen ofte helt feil ved kommafeil, og HI kan vanligvis ikke fatte og begripe hvorfor ingen skjønner akkurat hva hun/ han mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...