BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 I tilfelle hvilken maling bruker dere? Skal male noen mørke ting i hvitt, så den må jo dekke godt også... Og så er det vel ikke all maling vi gravide kan bruke..?
BitteLiten *har født* Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Vi skal vel egentlig ikk emale i det hele tatt..... og selv om noen mener vi kan bruke vannbasert maling... så er det faktisk masse greier i de også. Detsa ensom jeg pratet med på en malingsbutikk.. hadde det ikke vært noe giftig, så ville det vært vann og ikke maling sa han... Men jeg har malt, men da brukte jeg en maske med kullfilter, som var garantert å holde alle organiske gasser ol. ute.. og det gikk veeeeeldigbra. Den var fra M3 og jeg betalte ca 200.- for den. kjente ikke verken prumpeluktfra mannen.... eller malingslukt medden på :oP
eventyr Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Vi bygger hytte for tia, og skal ha malt panel på vegger og tak. Så har malt og malt, hehe. Jotun har en utrolig bra maling, spesielt for tre og panel. Bruker denne. Den er vannbasert, veldig god dekkevne. Og flyter godt ut, så du ikke får penselspor på det du maler. I tillegg er den tilnærmet luktfri. Har jo kvistlakket og grunnet alt panelet også. Gikk helt fint, lite lukt på begge deler. Tror trygt du kan bruke denne, men vet jo ikke hva du skal male. :-) Lykke til!
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Skal male interiøR (en hylle o.l) og evt et par vegger og noen lister... Takker for svar! Og tar imot enda flere gode tips!
<3 coccinelle Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 luktfritt er ikke lik ufarlig. Mange gasser som ikke lukter spesielt fra vannbasert maling! Sørg for å lufte veldig godt i hvert fall.
ChellBell - har født! Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Jeg maler med alt, men bruker munnbind.
junijente fikk julijente Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Vi har tre rom som må males før mini kommer til verden (storebror må få datarommet, som dermed må flyttes til kjellerstua, og disse to + barnerommet må males), og når mannen min har senebetennelse i begge skuldrene pga jobben må jeg bare til pers, selv om jordmor ikke anbefalte det (men hun anbefalte heller ikke at jeg skulle fortsette å trene, mistenker hun er litt hysterisk av seg). Jeg bruker vannbasert interiørmaling, god lufting i rommet, og støvmaske + hansker for å beskytte meg selv. Det er nok litt omdiskutert dette med maling, noen sier at det er helt greit og andre sier super-fy, så jeg tror man bare må ta et valg selv. Men da mannen min mente at vi skulle male soverommet vårt også nå, i alle fall vinduene, sa jeg nei. En ting er å male en halvtime-time om gangen, noe annet er å sove i malingsdunsten i mange timer hver natt. Selv om det ikke lukter er det noen stoffer i lufta...
Gjest yrild Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Hei hvor er m3, evt hva står m3 for? (Må male i helgen og jeg vil ha maske!!) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå