Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Skulle egentlig blitt satt i gang i går på grunn av utvidet nyrebekken, har fått lagt inn et jod-stent så har ganske store smerter i nyra og urinlederen. Legen jeg var hos var en annen en hun som har fulgt meg opp tidligere, hun var syk i går dermed fikk jeg en annen. Jeg går til ekstra kontroll på sykehuset på grunn av nyra, for mye fostervann og sv.diabetes. Grunnen til at han ikke ville sette meg i gang var for at jeg ikke var blitt moden. Livmormunnen(halsen?) var blitt kort, men ikke myk.. Hva nå en det betyr.. Er 38+ og babyen er estimert til å være 3300gr, så h*n er klar for verden. Jeg begynte å blø litt i går etter gyn.undersøkelsen, og idag har det også kommet litt blod. Ikke på papiret, men har striper i truseinnlegget. Var ikke frisk blod, det så gammelt ut. Har heller ikke utflod eller noe slim. Nå har det begynt å svi kraftig i underlivet når jeg har vært på do. Har ikke fått noe antibiotika den siste uken. Har en ganske ”stygg” urinprøve, men dette er legen klar over- I går hadde jeg blodtrykk på 130/82. +3 på leucosytter(usikker på om det skrives slik?), +3 på blod og +1 på proteiner. I går kveld og natt våknet jeg av at jeg var så svett at det rant av meg, lakenet og alt var vått, håret mitt var vått. Har aldri opplevd dette før. Har temperatur på rundt 37grader, så det er ikke feber.. Nå går jeg her med store smerter og er rimelig fortvilt.. Aner ikke hvordan jeg skal klare å gå slik mer. Er så fortvilt over at jeg er så dårlig og har så utslag på urinen, og på tross av dette giddet ikke legen å bry seg så veldig i går.. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Takk til deg som orker å lese alt dette.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Ingen som har noen meninger om hva du/dere ville gjort i samme situasjon? Veldig takknemlig for svar..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Ring føden og fortell akkurat det du skriver her:) Sånn kan du ikke gå og ha det!! Du må få behandling dersom du har en urinveisinfeksjon.. Rart at legen din ikke reagerte igår! Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Skulle du bli satt igang igår?? Ville absolutt ringt føden ja!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Hei Burde jeg ringe de? Ja, var på kontroll hos overlege på føde poliklinikk for to uker siden, da sa hun at dersom jeg enda var dårlig når jeg skulle komme til ny kontroll igår så skulle jeg bli satt igang. Siden jeg er så sliten av å gå slik med store smerter. I går kom jeg inn til en mannlig overlege istedenfor hun jeg var hos forrige gang, for hun var syk. Veldig irriterende. Han ville ikke sette meg i gang på tross av smertene, siden jeg ikke var moden. Han ville ikke høre snakk om modningspiller eller gele.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Har gått slik siden desember..
Fia71 Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Ja, du bør ringe med alle de plagene du har! Dersom livmorhalsen din ikke er moden enda kan den modnes med gele, det bør ikke være noe problem selv for en mannlig lege! Det er helt urimelig at du skal gå med så store smerter så kort tid før termin.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Er vell best å ringe føden og ikke legevakta? Forrige gang jeg ringte føden var jeg kjempedårlig med hjertebank og alt, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe legevakta siden barnet hadde det bra.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Høres ut som at du da var veldig uheldig med den du pratet med!! Ring direkte til føden ja, og fortell alt du har skrevet her:) Masse lykke til, krysser fingrene for deg!
playground princess Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Har du ringt føden? Hva sier de!?
Lille Lu Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Det er sikkert forskjell fra sykehus til sykehus, men jeg var usikker og bekymret forrige helg pga en del komplikasjoner i forrige svangerskap - og ringte iallefall føden. De tok meg inn for kontroll - (det viste seg at det ikke var noe) - men de sa iallefall at jeg bare skulle kontakte dem direkte igjen hvis det ble noe mer senere - ikke gå via noe legevakt. Jeg er bare 22 uker, men tenker at såpass sent som du er må du ikke ha høy terskel for å ringe føden. Det er jo bare å forklare hvordan du har det og la dem ta avgjørelsen om hva som bør gjøres, i stedet for at du sitter hjemme og grubler. Lykke til.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Takk for all støtte Jeg sovnet (heldigvis) av i går, så jeg ringte fastlegen i dag tidlig og fikk komme inn med en gang. Han satte meg på nok en antibiotika kur for infeksjon i nyra, men han ville ikke ringe føden og høre om de kunne ta en ny vurdering på igangsetting siden jeg går til kontroll der en gang i uken, neste gang er førstkommede onsdag. Føler meg litt hjelpesløs jeg.. Uansett hva jeg sier, uansett hvem jeg sier det til så vil de ikke hjelpe siden barnet har det veldig bra. Hverken føde poliklinikk eller fastlegen. Da burde jeg klare å leve med smertene sier de, er jo "bare" 6 dager til neste induksjons vurdering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå