Kathja Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Nettopp separert mor med barn på 12 kunne tenke seg å prøve kollektiv/bofelleskap m andre i samme situasjon. Er kun på "brainstormingsnivå" enda. Fomler med tanken om å leie et større hus hvor fler kan bo sammen. Tanken var å ha andre voksne å komme hjem til, dele husleie. Er det noen som har erfaring mht dette? Hvor finner jeg "likesinnede"? Noen som har noen fornuftige innspill. Trenger noen å "spille ball med" da jeg har litt bommuld mellom ørene etter rykende ferskt samlivsbrudd og en fulltids jobb som krever sitt.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Dette høres spennende ut! Mange positive sider for både liten og stor. Det krever nok mye av alle for å få det til å fungere, og man bør kanskje kjenne vedkommende en smule for å tørre det. Kjenner mennesker som gjorde dette når de var i etableringsfasen og barna var små og de er super gode venner ennå!!! Det er ikke dårlig. Jo eldre man blir jo mer "sær" blir man ofte, og det er nok viktig med avdelte skiller, eget soverom og kanskje stue. Men at man deler kjøkken og får til ordninger hvor man deler på ansvaret med å lage middag etc. Ikke rart at du har bomullsfølelsen mellom ørene nå......der har jeg vært også:-) Lykke til med fomlingen og tankene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå