Gå til innhold

Svangerskapskurs og video?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....

Jeg har ikke begynt på svangerskapskurs enda, men lurer litt på hva innholdet er... Det skal visst her gå over 4 kvelden hvor en av kveldene er bare for oss jentene, og en kveld som vi skal besøke sykehuset... Det jeg lurer på er disse videoene som skal vises... leste en plass at man ser på en detaljert fødsel, er dette tilfelle... har sett fødselsfilmer før jeg ble gravid og tidli i svangerskapet, men nå merker jeg at det er ikke noe jeg har lyst til å se da jeg kjenner jeg gruer meg mer til fødsel ettersom jeg hører andre snakke om fødsel og ser på en fødsel...

Noen som kan hjelpe?? Er det andre videoer??

på forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den filmen vi fikk se på svangerskapskurs var en ti minutters snutt med stillbilder av en fødsel med musikk til. Var egentlig ganske fint å se, selv om det var litt detaljert. Men er sikkert ingen som har noe i mot at du lukker øynene om det er noe du ikke vil se. Og tror heller ikke det blir vist noen "skrekkfilm" med hyling og skriking. Så ikke ta sorgen på forskudd og ta det eventuelt opp med jordmor den dagen før dere begynner kurset... Lykke t..

Skrevet

Takk for svar... :)

Jeg ble litt beroliget da du sa det var stillbilder og musikk... gjør jo helhetsinntrykket litt bedre, selv om øyelukking sannsynligvis finner sted...

Er det noen andre som har sett lignende film, eller har dere opplevd noe annet?? Hvordan syntes deres mann det var å se?? Syntes han det var en grei opplevelse eller??? :)

Skrevet

vi fikk sjå 2 fødseler..helt vanlig filmer..eine fødselen var en lett fødsel å den andre var en tøff fødsel.mannen min var med å alle andre sine manner oxo som vi var på kusr me var med..men dei var meir knisete enn kvinnfolka og kvinfolka knisa litt oxo sia de var en film fra 80 tallet..heheh..synst ikkje de var so gale å sjå ej,men de vart en del hengende haker akkurat når babyen kom ut..ja..hullet;)

vi fikk valge sjøl om vi vilde sjå film.

Skrevet

hmm... hørtes jo litt verre ut, hehe...;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...