miniime Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 eieren har brukt hele eiendommen som egen bolig i minst ett av de to siste årene før realisasjonen. Når eieren på grunn av sitt arbeid eller av helsemessige eller lignende grunner er forhindret fra å bruke boligen, skal den tid slik brukshindring foreligger, regnes med som botid hvis eieren på ervervstidspunktet ikke kjente til eller burde ha kjent til brukshindringen. Realiseres tidligere felles bolig etter separasjon eller skilsmisse, skal også den ektefellen som er flyttet ut av boligen, godskrives den andre ektefellens botid ved bruk av reglene ovenfor. Tilsvarende gjelder etter samlivsbrudd for tidligere samboere som har eller har hatt felles barn. Jeg og min tidlgere sambo solgte leiligheten i fjor sommer. Jeg flyttet ut før det hadde gått ett år, men han bodde der i over ett år. Sier ikke denne loven at jeg også slipper å skatte selvom jeg ikke bodde der ett år? For vi har jo ett felles barn.
Sivalur Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg tolker det likt som deg, du skal også slippe å skatte av et evt overskudd.
To tette + snart ei med flette Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg tolker den også som du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå