Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst til å ta i bruk sykkelen så fort som mulig etter fødsel og har gått til innkjøp av sykkeltralle. det blir kun snakk om å sykle ned på butikken her(tar ca 7 min, lite trafikkert)

er det noen som vet hvor gammel barnet bør være før en sykler med den i tralle? vi har plass til både ett lett bilsete eller bagen i tralla så den kan jo ligge/sitte trygt samt at det kun er asfaltert god vei med lite trafikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil uansett bli mye risting i en sånn tralle så jeg ville ventet en god stund - flere måneder - med å sykle med den lille . Du kan jo prøve å få noen andre til å sykle den med en dukke eller et eller annet liggende oppi bag/sete slik at du kan stå ved siden av og observere hvor mye det rister og vurdere da om det er noe du tror er OK for babyen.

Utover det blir det sikkert kjempekjekt etterhvert med sykkel med tralla - unger elsker som regl det, men den første tiden kan det vel være greit å gå med vogn - koselig det og:)

Skrevet

Hmmm. Jeg har ikke erfaring med sykkeltralle, men vet at venner i København som hadde ladesykkel (sånn foran) syklet ganske tidlig med sistt barn i bilsete.

Selv sykler jeg nå og kommer nok til å bruke syklen fram til termin som jeg gjorde sist.

Etter at man har født, er det nok ikke lurt å sykle før bekkenbunnen er litt i form igjen. Sist syklet jeg ikke før stingene mine hadde gått etter åtte uker. Har kjempebehagelig dansk damesykkel der jeg sitter oppreist og har mykt sete, men det var ikke noe særlig å sitte over skrevs allikevel.

Vi har ventet med å sykle med lillemann til han er stor nok til sete vi da. Men det er mest fordi jeg ikke liker tanken på at han sitter bak i traileren og at vi ikke orker å trekke den opp bakker nå som vi bor i Norge.

Skrevet

Hei

tror d gjelder samme regel som ved bruk av pulk, barnet bør være såpass sterk at det faktisk sitter av seg selv og har sterk nok rygg. ville ikke satt et barn i sykkelvogn el pulk før det har fylt 10 mnd.

Hva skjer hvis du skulle være så uheldig å velte med vogna, og ha et spebarn i bagen el bilsete.?

Jeg hadde ikke tatt den risken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...