☆Anonymia☆ Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 av den ene plassen hvor jeg søkte jobb idag...og hun var skikkkelig ufin og nedlatende.. sa at hun kom til å kaste søknaden min siden den ikke innholdt referanser og kopi av vitnemål.. jeg skjønner ikke hvordan man kan kan få referanser når man ikke har hatt noen jobb...
Amy - I love whales Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Uff, høres ikke ut som et sted jeg ville jobbet på!
Kaffemocca Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Du har ikke noen lærere eller noe du kan bruke som referanse da? Eller at du har vært speiderleder eller noe? Hmm, har ingen andre forslag hvertfall, har man ikke jobba før så har man ikke jobba før, det burde jo ho skjønne også!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Man kan faktisk ha venner og familie som referanse også..
mamman til to gutter Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Trodde ikke man skulle legge med kopi av vitnemål. Tenk alt det unødvendige papiret som blir brukt hvis man har 200 søkere på en stilling og da leser de vel ikke gjennom vitnemålene til så mange uansett. Jeg har aldri sendt de med søknader (har ikke søkt skriftlig på så mange jobber heller, men...) og heller tatt med kopier på intervju.
☆Anonymia☆ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 ja det er det jeg mener...jeg trodde ikke man skulle gjøre det med mindre det står oppgitt i utlysningen eller noe sånt...
☆Anonymia☆ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2008 ble faktisk ganske lei meg av henne..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 For ei purke!! Det er da ikke vanlig å legge ved det. Er jo sånt man tar med seg på et evt. intervju, med mindre det står spesifikt i stillingsannonsen da.
To tette + snart ei med flette Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Hørtes ut som en liten seriøs dame spør du meg!!! *trøstepå*
PrettyPink Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Noe jeg har lært er at hvis det står at søknad og CV skal sendes, så sender man kun det. skal man sende vitnemål og attester pleier dette å stå i stillingsannonsen.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Spesielt å ringe folk man ikke skal ansette når man har mensen,...
1974 Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Når du blir møtt sånn ved innlevert søknad...så tror jeg neppe det er noe tap at du ikke fikk den jobben...så stå på og søk andre jobber...og en lærer kan du fint oppgi som referanse feks.
Espoir Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 I all verden. Det var da en utrolig frekk måte å behandle en jobbsøker på! Hva sto det i utlysnngsteksten ang. dette da? Sto det bare "send søknad" har du ihvertfall ditt på det tørre. Det er ofte de ikke ønsker sånne papirer før senere i prosessen. Uansett var det en helt uhørt måte å oppføre seg på. Hva var hensikten hennes med å ringe de? Å si at hun kastet søknaden? Eller å be deg ettersende de manglende papirene? Jeg skjønner godt at du ble lei deg, man føler seg jo ikke akkurat ønsket når noen behandler en sånn. men hun kjenner deg ikke og hun må være en utrolig teit person, uegnet til den jobben som har med sølknader å gjøre ihvertfall. Hva svarte du egentlig?
Gjest Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Du, da hadde jeg tenkt, fy så glad jeg er for at jeg ikke sendte med vitnemål og referaser, for da hadde jeg kanskje fått henne til sjef! Nei, bare vær glad til. Og så vet du det til neste gang, hvis du er usikker, ring og spør om de vil ha med vitnemål. Referanser er greit å ha med uansett. Fortsatt lykke til med jobbsøking
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Makan til dame! Vitnemål tas med på intervju dersom det ikke er spesifiset i utlysningen at det skal ligge ved søknaden. Referanser har man ikke om man ikke har jobbet. Som arbeidsgiver ville jeg ikke godtatt familie og venner som ref, kun arbeidsref., til nød lærere... Men har man ikke, så har man ikke. Når det gjelder å ringe deg opp så var jo det veldig sært i utgangspunktet. Nå har jeg kanskje vært veldig priviligert, men jeg fikk veldig mange søknader selv når stillinger ikke var utlyst så jeg plukket bare ut de som så mest interessante ut og lagret de andre til senere... Ringte bare de som jeg innkalte til intervju ellers hadde jeg sittet konstant i telefonen. Dersom man ringte meg og etterlyste svar så fikk man selvfølgelig det. Sa alltid i fra til de som leverte søknaden at jeg tok kontakt hvis det var aktuelt.... Ringte ikke og kjefta på de som ikke hadde med det jeg trengte i søknaden liksom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå