gamla41 Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hei! Jeg er i uke 18, men kjenner ikke noe liv enda. Vil så gjerne det! Når er det vanlig at det starter? Har lest alt fra uke 18 til uke 24...... Utålmodig, men mest engstelig, jeg.
Chezka Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg er 19+0 og har kjent heller sparsomt med liv. Har ikke kjent noen skikkelige spark, mer litt bobling en sjelden gang. Begynte å bli litt småbekymra jeg også. Men i går var jeg på ultralyd og fikk se en aktiv liten guttebaby :-) Han ligger med ryggen ut mot magen og sparker "innover", derfor vil det gå en stund før jeg kjenner noe særlig iflg jordmor. Så det er nok mest sannsynlig ingen grunn til engstelse!
gamla41 Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Takk for det! Vi skal på ultralyd nå mandag som kommer, den 7 april. Gleder meg til det, men veldig spent på at alt er ok! Fostervannsprøven var jo det, men jeg er spent på om alt vokser som det skal. Phu, det er spennende å gå gravid. Jeg er sykemeldt også, får ekstra mye tid til tanker og bekymringer. Er du i jobb, Chezka?
69modell Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hei! Jeg er i uke 20 og har kjent spark siden uke 16. Kanskje ikke så rart siden jeg var på tidlig UL i uke 14 og så at han sparka mye allerede da (selv om jeg ikke kunne kjenne det). Har også fått bra svar på fostervannsprøva og vært til ordinær UL og alt er bra. Det har endel å si hvordan morkaka ligger for om du kjenner noe, min lå langt opp og dermed ikke "i veien " for å kjenne spark. Alt er sikkert i orden, ikke bekjymre deg. Mye rundt graviditet og svangerskap er jo veldig individuelt og helt normalt. Lykke til.
Chezka Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 gamla41: Jeg er 50 % sykemeldt pga bekkenløsning som har blitt verre på kort tid. Vet ikke hvor lenge det går før jeg må ha full sykemelding, er veldig frustrerende å bli "satt ut" såpass tidlig!! Jeg tror bekymringer er naturlig for oss gravide - og mammaer :-) Heldigvis går det fint med de aller, aller fleste. Gled deg til ultralyden, det er fantastisk!
gamla41 Skrevet 2. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg har vært sykemeldt hele tiden, jeg. Er i 18 uke. Har med alderen min å gjøre, fyller snart 42. Hadde en SA i uke 10 i 2006. Legen mener at jeg må passe ekstra godt på meg selv, hvis dette skal gå bra, så da hører jeg på henne, jeg. Men, tror nok jeg skal tilbake på jobb i mai, er sykemeldt ut april. Syns det er ok å være hjemme, jeg. Selvfølgelig kjedelig enkelte dager, men jeg tenker sånn at nå skal jeg bare tenke på meg selv, dette skjer nok bare en gang i livet! Og ja, jeg gleder meg til ultralyden, OG det å kjenne liv i magen! Neste uke blir det ut på sjåpping, tenker jeg ja! Mammabukser og boken "Mamma for første gang"..... Snakkes? -k
Chezka Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Høres ut som du har en meget fornuftig lege! Du har et viktig poeng i det du skriver om at dette skjer en gang i livet og at man derfor ikke bør stresse seg tilbake til jobb hvis man ikke har godt av det. Man bør tvert imot ta vare på seg selv - og den lille - denne viktige og tross alt korte tiden som man er gravid. Og så er det viktig å forsøke å kose seg disse få månedene som gravid, selv om man har bekkenløsning eller andre plager. Vips, så er bebisen født og vi får kanskje aldri mer oppleve å være gravid! Ha en fortsatt fin dag!
gamla41 Skrevet 2. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2008 Legen min er helt super! Jeg er kjempeglad for å ha fått plass hos henne, for det er ikke lett å komme til der. Jeg tror at jeg kommer til å slappe mer av etter ultralyden på mandag! Hvis alt er ok, da. Godnatt! -k
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå