Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Noen erfarne mødre som kan gi tips til oss ferskinger? -når bør man begynne å legge dem for seg selv, slik at de ikke blir avhengig av samsoving/byssing/amming/sovne på fanget til fatter'n i stua o.l.? -andre gode sovetips slik at de ikke får uvaner som man må venne dem av med senere?
Mikkemafian Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg tenker litt at det kommer an på hvilket barn du har. Jeg hadde bestemt meg for at junior skulle ligge i egen seng, få til rutiner tidlig osv, men hun ville ikke sove. I det hele tatt. Så da gjorde jeg det som skulle til for å få litt søvn de første 3 mnd... Etter det har jeg tatt den kampen det har vært å få lagt henne i egen seng. Gikk ganske bra det.... Ville i hvert fall ikke stresset så mye til å begynne med, men bare latt minsten styre hverdagen litt...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Vi kjøpte seng med hjul (babykurv). Denne hjalp oss til å få fin rutine. VANSKELIG Å FÅ TIL Å SOVE, JA, MEN MAN SLIPPER BÆRING, BYSSING ETC. ETC. Legger henne i senga med dyne godt pakket rundt. Henger et pledd over "taket" slik at det blir mørkt og lunt. Gir henne smokken. Snakker ikke til henne, bare triller. Slik har hun sovet siden hun var 3 uker. Hun er nå 9 mnd.I dag har vi sluttet å trille, men forsøker å få henne til å sove på samme måte i senga si. Snart blir det sprinkelseng=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå