Asobi Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Har sagt til meg selv at jeg ikke skal bekymre meg for hvor mye og hvor kraftig jeg kjenner liv. Kjente de første sparkene i uke 19 og det har blitt tydeligere nå fram til uke 22. Kjenner kun små dult nederst i magen og har ikke kjent noe på utsiden ennå. Synes det er vanskelig å kjenne hvor babyen ligger da det er mykt overalt. Kan det være at hun ligger langt inn? Vet at jeg har morkake foran, så det demper vel sikkert noen av sparkene. Er bare litt bekymret i dag og det hadde vært så godt å høre noen andre som har erfart det samme....
Berta_78 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Har morkaken foran, aner ikke hvor babyen ligger og har nok ikke kjent liv i det hele tatt enda jeg bikker 23. denne uken. Trodde HELT sikkert at jeg kjente på søndag, og på lørdagen uken før, men tviler egentlig... Jordmor sa at med morkaken plassert sånn, kunne jeg godt måtte vente til uke 24 eller så. Er ikke urolig, har sett på UL at alt er kjempebra, og jeg vokser jo, så jeg regner med at alt er greit. Gleder meg dog helt vanvittig!!!!!
Asobi Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Ja, da er det ganske likt. Jeg kjenner jo små dult, men gleder meg veldig til at det skal bli litt mer liv. Så også en sprell levende jente på UL og kjente absolutt ingenting selv om armer og bein fikk opp og ned hele tiden.
Christoffer i magen Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg har termin 3 juli og har morkaken fram og det tok lang tid føre jeg kjente noe. Var som du forklarer egentlig. Er nå i uke 27 og det er først nå de siste 2 ukene jeg kan kjenne spark tydelig men samtidig er det mindre nå enn i mine forrige svangerskap. Jeg også funderte mye over dette og var livredd for at noe skulle være galt men det er tydelig helt normalt å kjenne liv senere med morkaken fram. Så bare ta det med ro og fokuser på at det trolig vil forandre seg i løpet av noen få uker
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også morkaken foran, men har kjent masse liv siden uke 14. Er i uke 22 nå. Har i 2-3 uker kjent liv flere ganger per dag, og det blir bare sterkere og sterkere for hver dag som går. Men selv om jeg kjenner det romsterer inni der, så kjenner mannen min ingen ting på utsiden til tross for at han holder handa rett over der jeg kjenner at det sparker skikkelig. Ser at det er flere som har svart som har samme erfaring som deg, så jeg er sikkert bare heldig. Det er jo også vanligere å kjenne tidligere når man har barn fra før av, og det har jeg. Og det er jo vanlig å kjenne liv senere når morkaken er foran, slik at jeg hadde ikke vært bekymret om jeg var deg!
eple3 Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også morkaken foran, og kjente liv første gang i uke 22 - kjente det daglig (morgen og kveld), men siste uken har jeg kjent mindre liv, og ble slevfølgelig bekymret over dette. Vært på kontroll og jenta har snudd seg slik at sparkene kommer nå ned og innover, så de ikke er så lett å kjenne. Fikk tips om dersom jeg ikke kjente noe - å prøve å legge meg ned og dulte litt i magen for å se om jeg får respons - men nå er jeg i uke 25, og da bør man kjenne noe.
*maja* Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også morkaka foran. Men jeg kjenner MYE liv:-) Hver gang jeg legger meg ned så begynner det. Tidvis er det også ganske kraftige spark, som synes godt på utsiden. Kjæresten min har også kjent sparkene en stund. Jeg er 23 uker nå.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Uke 26 her. Har placenta (morkaken) midt foran på magen! Kjenner lite spark midt på magen, men kan kjenne de godt på sidene. Junior har en tendens til å hoppe mest på blæra mi, så da kjennes sparkene mest "innvendig." Har kjent han sparker opp mot høyre noen ganger også, og det er da vi har kjent ham best :-) Men det går fortsatt flere timer mellom hver gang jeg kjenner så kraftige spark at jeg blir minnet på at han faktisk "er der." Tror jeg er blitt vant til de små dunkene, slik at jeg ikke tenker så mye over det lenger.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå