Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 noen som vet symptomene på svangerskapsdiabetes? jordmor bestilte time til glycosetaking for meg. er redd for at jeg har diabetes.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg hadde ingen symptomer. Men det ble påvist med 1.mann pga mye fostervann. Derfor har jeg tatt glukosetest også denne gangen. Viste seg at jeg ikke har sv.skapsdiabetes men nedsatt glukosetoleranse. Derfor følges jeg opp ekstra på poliklinikk.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 trodde sv.dia og nedsatt glukosetoleranse var det samme jeg....hva var verdien din etter 2 timer?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Verdien min var på 9,0 etter 2t - diasykepl. sa til meg at jeg ikke hadde sv.skdia men nedsatt glukosetoleranse. Jeg regulerer det med kosten, og sjekker blodsukker med apparat. Vet ikke om navnet på det spiller noen rolle egentlig, jeg må jo forholde meg til at kroppen ikke behandler sukker så godt som den burde...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 fikk samme verdi som deg, og jeg har fått konstatert sv.dia. men som du sier...samme hva de kaller det. Man må uansett ha ekstra oppfølging på poliklinikk, og det er jo greit nok. Lykke til videre i svangerskapet.
gutiina Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Svangerskapsdiabetes har en grense på 7,8 - 2 timer etter man har drukket det sukkervannet.... Vanlig diabetes er vel 9 eller 10, tror jeg. Fosteret er veldig sensibel på høye verdier, så det er bedre å bli litt bedre passet på, enn å gå å være i grenseland og gå rundt med høyt blodsukker uten at du vet om det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå