Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et lønnsoppgjør!

En ting er at en lønnsøkning på 5,6 % kommer til å føre til høyere rente og dyrere varer, for ikke å snakke om nedleggelse av norske arbeidsplasser, men å ingå en AFP avtale som det som er beskrevet her er noe av det tåpligste jeg har hørt at en politikker har gått med på. At LO krevde noe sånt er jeg ikke overasket over. De tenker jo sjelden ut over sine egne medlemmers kortsiktige interesser Dem hadde jeg ikke forventet mer av, men at AF og regjeringen går med på det er horibelt.

Nå har endelig norske politikkere blitt enige om en pensjonsreform som skulle sikkre at ikke økonomien i landet kolapser pga store pensjonsutbetalinger i fremtiden og så undergraver de avtalen så til de grader i første lønnsoppgjør. Jeg håper indelig politikkerene har en god plan for hvordan vi skal greie dette. Jeg er i hvertfal sikker på at jeg kommer til å regre meg kraftig over såkaldte pensjonister som kommer til å heve AFP pensjon og samtidig jobbe og få lønn. Det får være grenser for hva vår foreldregenerasjon skal karre til seg av goder på bekostning av alle andre. De fleste av dem er mer enn rike nok som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...