Gå til innhold

Endring av navn... skjema....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var dette jeg egentlig lurte på i går. Det står at man skal legge ved vigselattest, men da får man ikke til å skifte navn før etter man er gift. :) Syns dette hadde vært koselig om det hadde tredd i kraft PÅ bryllupsdagen. :) Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte bare de to skjemaene samtidig jeg. Spesifiserte navneendring fra bryllupsdatoen.

Skrevet

Jeg har skiftet navn nå, skal reise kort tid etter bryllupet og har bestilt i nytt navn (romsntikeren i meg ville reise på bryllupsreise i nytt navn, men litt upraktisk er det jo;-) -skrev som grunn i skjema at jeg skulle bytte til samboers navn. Fikk faktisk brevet i går, fra 31.mars het jeg noe annet, tihi, veldig rart :) -men kommer ikke til å bruke det før vi er gift altså.

Skrevet

OKei... så jeg sender inn "erklæring fra brudefolkene", "forlovererklæringene" som våre forlovere har fyllt ut OG navneendringsskjema samtidig. Så skriver jeg at grunn til navneendring er ekteskap med xxx og at navneendringen trer i kraft fra bryllupsdatoen. ?? :) Må samboeren min skrive under, da? Gurri malla jeg er en hest til å lese og fylle ut skjema!! (hester kan ikke lese og er derfor veldig dårlig til dette!) hehe...

Skrevet

Høres bra ut, få samboeren til å skrive under og send inn :)

(verste som kan skje er jo at navneendringen skjer før eller etter, men om du ikke skal på noe tur med nytt navn har det jo ingenting å si sånn praktisk sett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...