minnimoi Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hvordan er formen nå i disse dager? Og hvordan har det gått hittil? Fortell litt=) Jeg er selv i uke 31. Formen er relativt bra, men mye trøtt. Og hormonene raser til tider (kanskje litt for ofte=) Tenker mye på fødselen om dagen, og synes nesten det hele er litt uvirkelig til tider....
morijuni Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Dette var en smart tråd. Det er ingen som er inne på de terminklubbene uansett.. Formen er egetlig bra. Jeg jobber fult fremdeles, men kjenner at jeg gleder meg til å komme ut i permisjon. Jeg har vanskeligheter med å konsentrere meg om jobben, da jeg føler det er viktigere ting å tenke på om dagen.. Jeg har kjøpt det meste av utsyr jeg trenger, minus apotekvarer og bleier. Alt er vasket, og jeg har begynt å pakke sykehusbaggen. Jeg har hatt et problemfritt svangerskap til nå, og egentlig ikke hatt noen grunn til å bekymre meg for noen store ting. Om dagen nå tenker jeg litt på at jeg ikke synes magen min vokser så mye lengre.. Det er også mange som kommenterer at jeg ikke er så stor til å være 7 mnd på veg.. Kanskje småen ikke har så stor plass? Kanskje han ikke vokser som han skulle, pga navlestreng rundt hodet eller noe? Det er i allefall mye aktivitet her, noe det har vært hele svangerskapet. Jeg synes det er langt mellom svangerskapskontrollene nå. Jeg hadde siste den 11. mars, og skal ikke dit igjen før 17. april.. Jeg er også spent på om jordmor greier å kjenne leie på ungen, for det gjør ikke jeg.. Jeg har også begynt å få ganske mye vondt i underlivet. Som om det presser nedover. Men er det ikke litt tidlig at han ferster seg allerede nå? Uvirkelig skriver jeg også under på at dette er. Hvor klar kan man egentlig være for noe sånt som førstegangsfødende? Det går nok opp for meg de første dagene på sykehuset får jeg håpe! Er i uke 31. Jeg er ikke mye trøtt, men kjenner at jeg er i et hvilemodus som jeg aldri har vært i tidligere. Det er helt greit å ikke gjøre noen ting. Sover gjør jeg om natten også, selv om småen sparker.
kajfla Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 hei! har termin 1 juni. Fromen er helt topp, babyen er kjempe aktiv i magen, og det er en utrolig deilig følelse! Samboeren min syns jeg kanskje burde være gravid litt oftere, pga jeg er visst på så godt humør ;-) hehe, Jeg tenker ikke mye på fødselen, men det er kanskje pga jeg er første gangs og har ikke peiling på hva som venter meg. Nå har vi fått handlet inn det meste av tingene vi trenger til babyen, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet!
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Formen er i grunn bra, selv om jeg har noen plager. Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det presset nedover. Jeg løftet litt tungt for en uke siden og etter det begynte det å gjøre vont, slik at jeg har problemer med å gå og snu meg i senga. Men kanskje det bare var tilfelidig at det kom ettter løftet. pytt pytt. Jeg elsker å være gravid:) Hun sparker masse og dunker. Helt fantastisk følelse når jeg og sambo ser at hun snur seg eller at magen buler utt fordi hun dyttet/sparker. Er litt hormonel, men prøver heller å snakke med han rolig om det som plager meg enn å irritere meg. Gleder meg på mange måter til fødselen, bli kjent med henne, se hvordan un ser ut og høre stemmen hennes. Men på samme måte blir det sikkert litt trist å ikke ha enne romstere rundt i magen min. hun har jo vært der så lenge nå. Er også i uke 31. Her termin 7 juni Sorry, ble litt langt
Gjest Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Er i uke 32 (termin 2. juni). 3. gangs fødende. Føler meg i kjempegod form! Jobber fortsatt 100% og regner med at det skal gå helt fint å fortsette helt til permisjonsstart. Merker masse liv i magen, samt at jeg har mer kynnere nå, men det er jo helt normalt. Nedpress har jeg ikke vært plaget med, ennå. Kjenner av og til at jeg har litt hovne ben på kveldstid, men går fortsatt i småsko på dagtid. Alt vel, egentlig!
Andrebolleiovnen Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Heisann! Det er nå litt liv på juiniklubben da.... Men kult med denne tråden også! Jeg er nå i uke 30, termin 12 juni, og venter vårt første barn, ei jente:)) Mitt svangerskap har ikke vært slik jeg planla...hehe Skulle jo jobbe 14 timer hver dag, inn å føde og så i jobb igjen...nesten...hehe Men fra jeg var 4 uker på vei, spydde jeg x antall ganger hver dag i over 5 mnd. Da jeg endelig var ferdig med det kom bekkenløsningen og satte en stopper for gåring, kjøring, ståing, sitting, ligging....hehe Nå gleder jeg meg over spark og liv i magen. og venter spent på termin og vi skal møte snuppa som har endra planene totalt for meg, og for første gang på mine 29 år tatt styringa over kroppen min.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 TERMIN 1JUNI HER. Formen er relativt fin, sliter litt med vond nakke og skuldre + blodtryksfall s jobber bare halvt men har også da en veldig stressende jobb der jeg står og går hele dagen. Nedpress er det mye av kjennes ut som bebbisen vil ut mangen ganger, men kjempe deilig kjenne spark og mye bevegelse så vet jeg at alt er bra. Jeg ligger forresten litt over den rød kurven så er litt redd for å få stor bebbis.. er det andre som gjør det??
snart mor til 3 Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Halloen... termin 16 juni kaller! Her går alt bra egentlig..skal ikke klage... er nr to dettan og venter nå en jente..gleder oss veldig,men merker veldig forskjell fra sist graviditet ja.. fram til jul gikk jeg og var konstant kvalm..gleden var stor når julen kom og kvalmen uteble..Hormonene roet seg heldigvis også før vi drog til svigerforeldrene mine..hehe...for disse hormontårene som kom i tide og utide i tiden før julen er jeg veldig takknemlig for at de holdt seg borte da...gråt minimum en gang pr dag... :S gleden varte i ca to uker før bekkenløsningen var blitt så ille at jeg ble sengeliggende... nå den siste måneden derimot har det begynnt å bli bedre..heldigvis Er fortsatt vondt å bevege meg,men ikke i nærheten av smertene som var før påske... så går rundt og smiler.. halsbrannen blir desverre verre og verre for hver dag,men etter å ha gådd til innkjøp av noen piller ser jeg nå lysere på det og... det rareste skjedde nå tidligere idag..guttungen gav magen min en kos og sa "heia babyen" til magen.. det gikk ca tii sekunder så buler magen min tydelig etter en fot som strøk ut av magen..hehe..det var skikkelig sykt å se på..nesten på grensen til ekkelt.. hehe... er masse liv nå om dagen..syntes det er herlig... men det er rart å tenke på at der faktisk er en liten baby i magen! det er uvirkelig...det blir selvfølgelig hakket mer virkelig for hver gang hun tar skikkelig tak i blæren min og klemmer til,men.. ;-) elsker å være gravid!!! ufattelig at det er mulig dette mirakelet vi har inni magen.. der er faktisk et lite menneske inne i magen som ligger og blir ruget på... hun svømmer rundt og venter på å bli stor nok til å komme ut å si hei til omverden vår... syke greier...
ruffina Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Hei hei! Jeg har termin 8 juni. Relativt smertefritt svangerskap til nå. Er sykepleierstudent på 2 året, og da klassen min er gått ut i sykehuspraksis, har jeg tatt permisjon og går hjemme å ruger:-) Legger merke til at mange av dere kjenner mye spark. Kjenner ikke så mange spark om dagen, men heller at gutten beveger seg en del. Han har logge med hodet ned i allefall siden uke 28 (innv.UL), men vet ikke om det har noe å si for sparkene?? Er forøvrig førstegang og fryktelig spent på alt som skal skje. Føler meg ikke nervøs for fødsel, bare gleder meg (har jo ikke vett til noe annet:-) ). Veldig spennende tid!
ruffina Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Sorry. var vist borti en knapp før lagring som laget deeeeeet mellomrommet:-=
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Hei! Ferdig med uke 31 i morra, har termin 8. juni og venter ei lita jente. Dvs, det blir nok ei stor jente, ligger over kurven på alle målinger hittil. Ble 100% sykmeldt på mandag pga null overskudd, veldig tungpustet og mye nesten-besvimelser... Så nå har jeg fått beskjed av legen og ta det fullstendig med ro slik at jeg kanskje kan skaffe meg litt overskudd til fødsel og tiden etterpå. Det er en strek i regninga å være i så elendig form, er vandt til å være sprek og frisk hele tiden. Masse liv i magen, så vi hører stadig at vi kommer til å få hendene fulle med henne når hun kommer ut=) Var på fødeavdelingen for masse tester og prøver i forbindelse med 100% sykmelding på mandag. Der ble jeg så godt tatt vare på at nå gleder jeg meg masse til å komme tilbake dit for å føde!
ruffina Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Hei babyendelig! Er litt forvirra ang uker. Du sier du er færdig med uke 31 i morra og har termin 8 juni. Jeg har også termin 8 juni, og jordmora mi sier jeg er 30+6 i dag, dvs jeg er 30 fullgåtte uker i morra og begynner på uke 31 i morra fredag 4/4. Er det noe jeg ikke forstår? :-)
Ceppi *På Overtid* Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Formen er upåklagelig. Noe halsbrann og nedpress men ellers OK ) Er annengangs fødende og gleder med veldig. Signerer morijuni på at konsentrasjonen ikke er helt 100%.... Tankene flyr lett på heeeeelt andre ting enn jobben ) Jobber fortsatt, men gleder meg til å være litt mer hjemme. Vi har ennå ikke kjøpt inn noen ting. )
Tuppenmed4barn Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Hei , jeg har og termin 8. juni og er31 fullgåtte uker i morgen. Formen er stort sett bra men plages mye med bekkenet ig gangvansker.. men men, blir så godt når lillegutt kommer da:-) Han ligger laaangt nede og det kjennes virkelig ut som han holder på å sparke seg ut noen ganger...hehehe:-) Er virkelig utålmodig i dette svangerskapet og gleder meg bare til å bli ferdig..
Ann Cecilie Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Hei hei alle juni mødre.. ;D 12 juni er terminen her.. Formen er bra i dag men varierer som bare det.. Noen dager føler jeg at jeg kan klare alt og når ungen ikke romsterer så føler jeg meg ikke gravid engang er merkelig!! Andre dager er jeg SLITEN og noen dager er jeg bare verdens lykkeligste over det som skjer med meg.. humøret det varierer. Heldigvis så er det bare noen få dager gråten og fortvilelsen kommer. Hehe men ja er ikke så gale.. ;D Ja foresten har laga meg en konto på babyverden.no Den sier mer nøyaktig hvor lang du er komt i svangerskapet. Denne siden sier noe om i hvilken uke man er i.. Er man passert uke 30, altså 30 uker + 1 så er man i uke 31 osv.. Var veldig forvirret jeg og men etter å ha laget kontoen på babyverden så hopper jeg bare innom der og ser hva den sier. Det stemmer ihvertfall overens med hva jordmora sier.. ;D Ønsker dere alle lykke til videre!! Herlig å få juni barn hæ! Jeg digger det faktum at ungen kan ligge med minimalt med klær og at vi kan bare kose oss.. ;D
morijuni Skrevet 4. april 2008 #18 Skrevet 4. april 2008 Måtte helt tilbake til 4. siden før jeg fant igjen denne..
Barnimagen2008 Skrevet 4. april 2008 #19 Skrevet 4. april 2008 Hei:-) Jeg er i uke...31 Formen er veldig bra, litt vondt i rompa, men prøver og ikke gå for mye. Litt halsbrann Jobber 100% Venter nr 2. Så jeg vet hva jeg har i vente:-)med både fødsel og herlig barseltid:-) Mye liv i magen:-) Ganske stor mage, får 20 komentarer hver dag, men det er bedre enn om ingen hadde sagt noe i det hele tatt:-) Levd litt på hormoner i det siste, føler meg nesten litt beruset til tider. Enig med janiba at det er liksom litt uvirkelig til tider. Selv synes jeg det og gå gravid er kjempe kjedelig, men det er meg:-) Ha en fin helg alla sammen
karolineb Skrevet 4. april 2008 #20 Skrevet 4. april 2008 jeg ligger helt øverst på det grønne, og tror lite på at det har så mye med str på babyen å gjøre, jeg lå på akkurat samme sted med forrige mann og han veide bare 3200..ikke noe å bekymre seg over vil jeg tro..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #21 Skrevet 4. april 2008 Artig tråd Jeg er 30+6 i dag og har termin 9 juni. Har hatt et så og si problemfritt svangerskap til nå. Ikke vert særlig kvalm, men bekkenet har begynt å låse seg litt i det siste. Ellers sliter jeg litt med blodtryksfall. Ellers er formen bra. Heldigvis sier jeg bare, siden jeg er alene og gravid. Hormonene har både jeg og folk rundt meg merket en del til. Diverre. Men så til det verste: jeg tar ofte meg selv i å tenke: Herregud hva er det du har rotet deg borti. Barnet kommer til å være med deg resten av livet. Gi deg gleder og sorger. Å jeg har allerede begynt å bekymre meg om gutten min vil få venner å om han blir flink på skolen. Jeg bekymrer meg og for at jeg ikke skal bli noen god mor. Hvordan venner mann et barn av med bleie? Hvordan lærer mann et barn å lese? Jeg har rett og slett ikke peiling. Jeg vet knapt hvordan en baby ser ut! Panikken har tatt meg en del ganger, men jeg skyver den til side. Men hva om jeg ikke klarer alt dette alene? BF sier han skal delta, men vi har ikke hatt noe kontakt utenom sms en gang i blandt, under hele svangerskapet. Er så spent på hva han kommer til å gjøre. Han er jo bare 22 år stakkar og takler ikke dette særlig bra! Lurer på om han blir med på fødselen? Lurer på om han kommer på sykehuset? Vil han kreve DNA test (noe som jeg vet med 100% sikkerhet er penger ut vinduet) Kommer foreldrene hans til å ville se gutten? Kommer de på besøk på sykehuset? (har jo snakket litt med dem siden jeg var sammen med BF) Vil BF ta ansvar og ta vare på sin sønn? Jeg blir helt tullete.
simba>>>3gutter Skrevet 4. april 2008 #22 Skrevet 4. april 2008 Hei Har termin 2 juni, men tror nok jeg kommer til å gå over tiden hvis alt er bra. jm har rotet litt med målene sine. jeg har bl så jeg går hjemme om dagene. det er masse liv i magen, det virker som om det er en skikkelig turner der inne. Som ei skriver over her at det nesten kan bli litt ekkelt når man "ser foten lang over magen. Har begynt å vaske og finne frem etter lillegutt som snart blir storbror. En dag han satt ved siden av meg og så på megen stakk han fingeren inni navlen min og sa au ikke bitte baby. Koslig. Håper at alt viø gå bra fremover, fikk sf med nr 1 og det vil jeg ikke ha igjen.
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 4. april 2008 #23 Skrevet 4. april 2008 Hei ruffina! Du har litt rett =) Jeg skrev feil, jeg mente at jeg er 31 fullgåtte uker, ikke ferdig med uke 31. I dag er vi akkurat 31 uker på vei. 30 fullgåtte uker var vi forrige fredag, i dag: 30+7 = 31 uker
Gjest Skrevet 4. april 2008 #24 Skrevet 4. april 2008 Heisann ) Termin 8. juni, og er altså 31+0 i dag. Er 50 % sykemeldt, for jeg sliter med litt magevirus og kvalme som stadig kommer tilbake. Går veldig opp og ned, og blir ganske energiløs på de dårlige dagene... men, både sjefen og legen er enige om at 50 % er lurt, så da er jeg kjempefornøyd! Har det veldig fint på jobb og trives godt når jeg er der, så håper jeg ikke trenger noe mer enn de 50 % frem til permisjonen. Går ikke opp i vekt heller, så legen var veldig på'n at jeg skulle ta det mer med ro. Så da sitter jeg her og drikker vaniljesaus *ler* Neida...ikke så galt! Hormoner merker jeg ingenting til egentlig..(har sjekka med mannen, han merker visst ikke så mye han heller..hehe). Formen ellers er veldig bra, bortsett fra dette jeg alt har nevnt. Er i myyye bedre form dette svangerskapet enn sist, og det er ganske deilig. Har plutselig begynt å tenke at det ikke er så lenge igjen jeg også, 9 uker, så er vi ved termin! Det kommer til å gå fort er jeg redd..! Hehe.. Får håpe vi er på plass i nytt hus ti da, og at vi har fått storesøster med på tanken om at hun skal bli nettopp det ) Vet ikke hvor mye datteren vår på 2 år får med seg av at det skal komme ny baby.
Gjest Skrevet 4. april 2008 #25 Skrevet 4. april 2008 Er i uke 33. Har hatt det ganske tøft i starten, med kvalme/oppkast de første 20 ukene, så sånnsett er formen mye bedre nå. Begynner å bli tung, sulten hele tiden. Sover ok om natta, men vondt å snu seg i senga, vondt å gå pga smerter i bekken, symfyse, nedover lår - så jeg kan ikke gå så langt. Siste par uker fått litt mer vann i kroppen, ser merke etter sokkestrikken, vanskelig å få av fingerringen og er blitt mer tett i nesa. Er i jobb 3 dager i uka, godt å komme ut, men likevel ha litt overskudd igjen hjemme til de to som skal bli storesøstre. Har begynt å tenke litt på fødselen osv i det siste, har jo født før, men uansett vet man aldri helt hvordan det kommer til å gå denne gangen. Etter at jeg begynte å finne frem babyklær osv er det litt lettere å glede seg, det blir rart med en liten baby i huset igjen. Nå er det bare to månedere igjen - jippi! (58 dager faktisk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå