Gå til innhold

Blodtrykk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger deres boldtrykk på?

Mitt ligger på 158/80...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt ligger på 120/70, Er i uke 38. Blodtrykket mitt har hele tiden vært ganske normalt..

Skrevet

Uff, redd jeg skal får svangerskapsforgiftning, fikk beskjed på mandag at jeg lå i grenseland til det...

Skal på sjekk 1 gang i uka nå frem til fødsel, så nå får jeg bare krysse fingrene...

Skrevet

Hei. Er vel vikttig da å ikke stresse...:) Undertrykket ditt er jo bra. Det er jo det vikstigste.. Håper det går bra..

Skrevet

Har hatt høyt blodtrykk under hele svangerskapet jeg. Men ikke fått svangerskasforgiftning ennå, tvi tvi. Var hos en av de mer erfarene inne på sykehuset, han bekymret seg ikke for at jeg skulle få det. Mente at jeg hadde stressblodtrykk (dvs fikk høyt blodtrykk når jeg var hos lege, hehe). Har jo ikke hatt noen andre tegn på svangerskapsforgiftning, pluss at de har sjekket meg på sykehuset med ctg og ultralyd. Bebisen har det så fint så og morkaka så også veldig fin ut:)

Men veldig viktig å være obs på om du får noen av de andre tegnene på svangerskapsforgiftning da, skikkelig hodepine, hovne opp i fingre og bein, smerter på høyre side under ribbeina.

Lykke til:)

Skrevet

Glemte å nevne at jeg hadde protein i urinen også, har hatt høyt blodtrykk gjennom hele svangerskapet men det stiger liksom litt for hver gang jeg er på kontroll...

Får bare tenke positivt ;)

Takk for gode tips :)

Skrevet

Til du anonym over her.

Jeg var ikke klar over at man måtte være obs på smerter på høyre side under ribbeina. Skikkelig smerter el bare vondt?

Jeg har vondt i hode (panna) og vondt under ribbena på høyre side. Har bare litt vann i kroppen men har ikke veid meg i det siste. Har hatt stabilt blodtrykk men det er flere uker siden jeg var til kontroll og da hadde jeg +1 i protein. Har så vidt tenkt på svangerskapsforgiftning men har ikke tenkt at det faktisk er det. Har bestillt time i dag skal til legen på fredag får håpe min bekymring er grunnløs.

Skrevet

Mitt har ligget mellom 95, 100/140,160 i 5 uker. Er sykemeldt pga dette, men ikke annet å gjøre enn å ta det med ro;-) Så lenge undertrykket ditt ligger på 80, er ikke det spes høyt.

Skrevet

130/90 på det høyeste her. Men stort sett rundt 125/80.

Skrevet

Jeg begynte å få litt høyt blodtrykk i uke 30 tenker jeg...var hos legen igår og da var det 160 over 100..det høyeste jeg har hatt. Ble da sendt videre på sykehuset for å sjekket blodtrykket der også...da var det 157 over 97 også hadde fosterlyden vært litt høy..180..har hele tiden ligget på 145. Men alt så bra ut :) Har hovnet litt opp på hender og føtter også. Men er hos legen en gang i uka og sykehuset en gang i mnd så de passer på :)

Skrevet

Er det jeg har fått beskjed om av legen min hvertfall. Smerter på høyre side, er vel pga at morkaka ligger der og at den kan løsne under svangerskapsforgiftning. Men regner da med at dette er skikkelig intense smerter.

Jeg har nemlig hatt litt vondt der, men det er vel fordi morkake/magen gnisser mot ribbeina. Pluss at det har jo gått over ganske kjapt. Når morkaka løsner så gir nok ikke smertene seg og det gjør nok da helt j....g vondt.

Skrevet

Jeg har 92/45 ligget veldig lavt hele tiden.

Skrevet

her relativt lavt blodtrykk jeg da, fra 95/65 til 115/75

Skrevet

Har hatt høyt blodtrykk hele svangerskapet jeg. Er i uke 36, jobber fortsatt, og nå ligger det på 85 -130 ca. Legen min er ganske avslappet i forhold til dette, da jeg bestandig har blitt litt lett stressa, er ganske følsom og har såkalt "hvitfrakk-syndrom", dvs. blir nervøs og oppkavet bare jeg ser en lege eller sykepleier. Det skal mer til enn høyt blodtrykk for å svangerskapsforgiftning. Kraftig opphovning, proteiner i urin, gjerne kvalme og hodepine, og har fått beskjed fra legen om å være ekstra obs. på smerter på høyre side, høyt oppe i magen, under ribbeina.

Skrevet

Hadde på det meste 165/115 med min første (i uke 36), mye vann i kroppen og protein 4+. Ble umiddelbart sendt til sykehus med igangsetting. Var litt skummelt men alt gikk bra.

Med nr. 2 kom høyt blodtrykk og protein bare få dager før termin. Ble også da satt i gang.

Er i uke 37 med nr. 3 nå og håper fødselen starter før jeg får noen symptomer på svangerskapsforgiftning.

Med god oppfølging fra lege/sykehus går det som regel bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...