Gå til innhold

Hvordan gikk lønnsoppgjøret???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I korte trekk, noen som vil fortelle???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5,6 % lønnsvekst + AFP

Skrevet

Så alle får 5,6% lønnsvekst??

Helsepersonell etc??

Hvor mye utgjør det da?

Skrevet

Hørte såvidt på radioen på vei til jobb - der sa de noe om en generell lønnsvekst på 3kr timen. Vinnerne var visst de lavtlønnede. Men det var jo LO-lederen som sa det, så mulig han smører litt tjukt på :P

Skrevet

Helt forferdelig.

Lønnsvekst på 5,6% og en hårreisende AFP avtale som sensynligvis vil gjøre at de som blir pensjonister i løpet av de neste 10 årene vil få det fett, mens vi som er yngre kan se langt etter gode pensjoner.

At det skal være lovlig å gå av med AFP pensjon når man er 62 og så konne tjene så mye man vil utenom, uten avkorting i pensjonen er hårreisende. At regjeringen har godtatt dette ansre jeg som et av de største svikene noen regjering har gjort mot oss og vår barn. Det er tross alt de som skal brødfø disse "pensjonistene".

Skrevet

AFP-avtale og 5,6 % tillegg. Fem kroner ekstra i timen til lavtlønte. 19 000 kroner i tillegg med lønn på 330 000 i dag

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/02/531273.html

Dette lønnsoppgjøret gjelder jo uansett bare NHO-bedrifter. Vi i staten skal ikke ha vårt oppgjør før i mai, evt streik i juni.

Skrevet

Helsepersonell i private bedrifter, kanskje, men ikke i det offentlige.

Skrevet

Nesten en videreføring av AFP frem til nytt pensonssystem "tar over" i 2025.....dessverre....

Koster vel ca 100 mill......

2 kr ektra i timen, utenom til lavlønte: 3 kr.

Skrevet

Vil bare legge til at vi får IKKE alle vekst på 5,6 %, rammen er satt til max. 5,6 %.

Skrevet

hvormye blir egentlig 2 kr. ekstra i timen, sånn på mnd.basis

Skrevet

Vanskelig å si, avhengig av lønnen din per i dag det.

Men husker for 2 år siden ved forrige hovedoppgjør. Da var det også et "særdeles godt" oppgjør. Tror jeg endte opp med ca kr 7500,- i generellt tillegg + individuellt tillegg som jeg ikke husker hvor mye ble (i året!). Tror jeg fikk lønnsøkning på rundt 10 000-15000 kr i året, om jeg ikke husker helt feil.

Dette var i stat/kommune sektor da

Skrevet

Ja, dette blir virkelig moro å se....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...