Gå til innhold

Recaro 9-36 som ekstrasete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skaffe oss et ekstra bilsete vi kan ha i ekstrabilen og som besteforeldre kan låne når de låner klompen. Har hts besafe combi i bilen vår og det er klin umulig å flytte på det hver gang, tror jeg brukte to timer på å installere det :P

Vurderer Recaro sitt fra 9-36 kg, som ja, er fremovervendt, men vi har behov for et som det ikke tar år og dag å ta ut og inn.

Dette setet er på tilbud på Barnas Hus nå til 2100,-, noen som vil si meg noe om dette setet? Anbefale eller ikke?

Gutten er straks to år, 12-13 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå sett meg litt rundt etter lettmonterte bakovervendte seter, siden jeg kjenner at jeg egentlig ikke vil sette klompen fremovervendt enda. Jeg kom over Maxi-Cosi Priori XP (9-18 kg). Er dette et godt alternativ?

Noen som har dette setet?

Står at det er enkelt å ta inn og ut av bil, stemmer dette?

Skrevet

Vi har det Recaro setet, og det er super enkelt å montere. Selv min pappa klarer det - og det sier litt.

Ellers er setet godt å sitte i, god hodestøtte og smurf sover uten problemer i det. Han fikk det da han var 2,5 år - og det er også ekstrasete i besteforeldrenes bil.

Skrevet

Jeg kjøpte Recaro Young Sport nå for litt siden. Gutten vår nekter å sitte bakovervendt (2 år) da blir det bare hyl.

Er kjempefornøyd med recaro. Lett å montere. Lett sete.

Vi har Acta Graco Cosmic Comfort fra før, og det er samme monteringsmåte (forovervendt) men det er mye tyngre sete.

Recaro setet har veldig god sidestøtte. Han blir sittende inni selve setet, bedre en i cosmicsete, så som forovervendt sete vil jeg absolutt anbefalle recaro young sport. Vet recaro har en annen type også, men der er sidestøtten videre, og virker bedre for større barn.

Det var nå min mening... Kanskje det hjelper deg litt?

Skrevet

Jeg ville kjøpt Britax Two Way Elite. Bakovervendt fra 9 - 25 kg. Dette har vi som ekstra sete hos besteforeldrene. Lett å montere, enkelt å flytte, komfortabelt og sikkert :)

Ville ikke satt en så liten gutt fremovervendt.

Skrevet

Forresten er det ofte å finne på tilbud. Koster et sted mellom 1500 - 2400 kr.

Skrevet

Vi har recaro setet til vår. Er superenkelt å montere. Snuppa sitter virkelig godt og tett i det.

Skrevet

Vi har recaro young sport og recaro start, er superfornøyde med disse. Om du skal ha et sete som er lett og enkelt å både flytte på og montere vil jeg anbefale britax two way elite, også et supert sete.

Alle tre setene er enkle å montere, så tom. besteforeldre og resten av slakt og venner vil klare det uten å få gjort det feil.

Skrevet

Resten av slaktet, hahaha, nå måtte jeg le :) Men ser det er flere som anbefaler Britax two way elite, så da sjekker jeg ut det også :)

Takk for tilbakemeldinger alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...