Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har siden tidenes morgen slitte med søvn til sønnen våres. Livet hans startet med kiss og kolikk. Nå er han 6 mnd`er og de to siste ukene har vært en drøm. Virkelig.

Han har sovet fra 19-19.30 og til 24 hvor han våkner og får smokk (det gjør han noen ganger i løpet av natta, men dette er ok). Så får han mat i 3-4 tiden, og han har faktisk sovnet igjen og han har sovet til 06 tiden. Dette er luksus her i huset. Vi begynte å gi han mat i sengen for et par uker siden, og det er etter vi begynte med dette at nettene har begynt å bli overlevbare.

Helt til de to siste nettene. Har er akkurat blitt 6 mnd`er, og han fant for et par netter siden begynt å snu seg i senga over på magen, og da kaver han og snur seg og snur seg, selvom vi snur han tilbake på ryggen. I går holdt han på i 2 timer før han sovnet, var HELT umulig å legge. Han ligger i sånn nattpose, og dette hjelper heller ikke. Jeg har helsetepper liggende rundt han så han ligger lunt og godt, sånn har han ligget siden han ble født. Men dette ser ikke ut til å hjelpe lenger.

Han våkner nå mange flere ganger i løpet av natta, og snur seg med en gang over på magen når han våkner. Og klarer ikke å legge seg på rygg igjen og bare skriker og står i.

Jeg er så utrolig sliten og frustrert, nå som det ENDELIG gikk vår vei, så varte det bare i litt i underkant av 2 uker.

Er det noen som har noen tips å komme med til oss? Jeg tipper snart over kjenner jeg!

Setter utroolig stor pris på hjelp!

Kan jo nevne at han er helt forferdelig å legge på dagen også, virker som han vognskrekk, hylskriker bare han ser vogna, og jeg bruker ihvertfall en time på å få han til å sovne på dagen!

Igjen, trenger virkelig noen råd! På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All medfølelse herfra. Ikke så lett det der. Har selv hatt et kiss-barn som har vært veldig urolig og sovet lite. Kavet mye. Vet ikke helt hvilke råd jeg kan gi deg.

Men hele tiden har vi hvertfall snudd han når han la seg på magen, gang etter gang. Ikke brukt nattpose, men har dyneklyper på dyna sånn at han ikke kan sparke av seg dyna så lett, eventuelt legg et litt tyngre teppe oppå så dyna holder seg på plass. Vet ikke om dette kan hjelpe.

På dagtid fikk han heller ikke sove så mye og vi måtte bysse MYE mens han la i vogna. Når han begynte å snu seg mye, var vi nødt å ha sele på han i vogna og siden den er trangere enn senga, fikk han ikke snudd seg. I starten byssa vi MYE, men etterhvert gikk det seg til når han skjønte at han ikke kom noen vei. Har også et barn fra før, så det ble etterhvert ganske håpløst og bysse han hele tiden når vi var alene med begge. Etterhvert så fant han roen selv, selv om det ikke var så lenge av gangen. Vi har det også ganske kjølig der han ligger, da de blir ganske varme av å kave så mye. Det som kanskje har redda oss er vel at han har hele tiden brukt smokk. Slitsomt til tider det og, siden vi har måttet gi han smokken utallige ganger når han mistet den. Men den hjelper han til å roe seg.

Nå er han snart 1 år og har blitt mye bedre den siste måneden. Det er utrolig slitsomt mens det står på. Vet ikke om du fikk så mye hjelp, men håper det løser seg raskt for dere.

Hvordan er han i nakken og magen nå da? Har dere fått behandling hos manuell terapeut? Og får han nok mat på dagtid, sånn at han ikke er sulten om natten?

Masse lykke til..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...