Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med hjerneskader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sønnen min var ca 4 mnd gammel slo han hodet sitt i gulvet(er nå 8mnd).

Etter dette skjedde ristet han med hodet i et par dager. Et par-tre ganger om dagen. Ble bare med disse to dagene.

Men nå har han begynt med det igjen, mye oftere og kraftigere. Ser ut som han vever. Uff vanskelig og forklare men.

Dette har han drevet med nå snart en uke og blir bare verre. Virker ikke som han er plaget av det og oppfører seg som en helt normal baby ellers.

Har vært hos legen og blitt henvist til videre utredning. Han tvilte sterkt på at det var noe galt, men ville ikke uttale seg, da han ikke kunne nok om dette.

Tar jo litt tid før man får time, imens surrer det masse tanker i hodet:=(

Noen som har opplevd dette? Kan det bare være en "babyting" eller har dere noen teorier.

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med dette, og det er fint at han skal til utredning.

Men ville bare fortelle at ut fra hva du beskriver, så høres det ut som slikt som min gutt driver med. Han er snart 2 nå men har holdt på så lenge jeg kan huske med å riste på hodet, sånn fra side til side (veving ville jeg også kalt det, tenker på sånn som hester gjør når de kjeder seg i boksen.. :)) Men han gjør det på tull da. Når vi sitter og spiser middag f.eks. så kan han bare begynne å riste på hodet fra side til side. Og så ser han på meg ut fra øyekroken og begynner å le. Innbiller meg at de fleste unger driver med sånn type risting, men vet jo ikke helt nøyaktig hvordan din unge gjør det, om det er sånn selvstimulering eller om det skyldes noe annet.

Håper du finner ut av det hvertfall.

Skrevet

har ikke erfaring me hjerneskader på så små unger.

men ville bare si at min gutt begynte me å riste på hode sånn da han var 7-8 mnd og gjør d fortsatt.. men nå rister han bare når han ska gjøre noe han ikke får lov til..

Skrevet

Det er veldig normalt at de rister på hodet i den alderen, så ikke bekymre deg unødvendig, de tåler også å få seg en "trøkk", men greit å få en sjekk hvis man er engstelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...