Gå til innhold

Vurderer å bytte bank, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har igrunn vært fornøyd med banken vi har hatt, postbanken. Men føler vi betaler så masse på lånet. Han kunderådgiveren vi har er veldig hyggelig og behjelpelig men gjør ting litt over hodet på oss uten at vi helt skjønner hvorfor. Blandt annet betale han ut startlånet i kommunen uten at vi ba om det, startlån teller jo som toppfinansiering. Og nå har vi nesten ingenting å "gå" på mtp lån for å holde oss innenfor 80% av boligens verdi.Han har og veldig den "jeg vet best tendensen" og jeg er litt i tvil om han er til å stole på.

Noen som har noen tips til bra banker med gode betingelser? Kan dere fortelle litt hvorfor dere er fornøyd med den banken. Lav lånerente er jo det viktigste og jeg bor nærme en relativt stor by så har de fleste store banker tilgjengelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg har i flere år nå hatt nordea, men er misfornøyd. Det siste halvåret har de gjort så mye rart, som feks feil med overførsler etc. Det er ting som ikke er holdbart i et bank forhold. Men det er min erfaring, og dette er jo helt inviduelt, så jeg vil tro rådene her kanskje ikke har så mye å si. Jeg skal også bytte bank, og syns det er vanskelig å velge. Nordea er også en dyr bank. Og jeg kunne gjerne tenke meg en gebyrfri bank.. som gjensidige eller scandiabanken etc.. men er nok litt skeptisk til de rent nettbaserte bankene. Hvor lett blir det å få hjelp hvis man trenger det etc...men men, sånn er jo samfunnet blitt mer og mer :) nettbasert :) så lykke til, vet ikke om dette er til noe hjelp, men var i allefall litt tanker rundt det.

Skrevet

hva med storebrand?

syntes selv at de fungerer veldig bra..

har hadd nordea og de vil jeg på lik linje meg hun over fraråde..der er bare tull og rot både når det gjelder regningger som skal betales og når ting blir trukket fra kontoen..

har på det verste opplevd at en regning først ble trukket fra konto over EN MÅNED etter fristen til tross for at den var lagt inn til forfall rett...det er rett og slett for sløvt....

storebrand derimot har vi kun positive erfaringer med... :-)

Skrevet

Signerer hønemor på den, Nordea er noe dritt!

Skrevet

Og så godt å høre!!! For omtrent hele slekta har nordea hos meg, og ingen er enig med meg og kan ikke fatte at jeg vil bytte bank!! Det er jo bare tull i følge de! Så fint med tilbakemeld på akkurat det.

Skrevet

Hei, vi har også vært oss nordea et par år nå, men nå er det nok...vi bytter tilbake til gjensidige nor fordi vi har fått kjempebra renter på boliglånet der nå(gjennom kjente) og der vet jeg de har orden i sakene. Nettbanken er også veldig bra.

Skrevet

Vi har hatt litt forskjellige banker, men Handelsbanken overgår dem alle!! Gode betingelser, fantastiske kunderådgivere, og er det noe så er de kjempehjelpsomme!! Bare gode erfaringer!!! Da vi byttet sist hadde de lavere lånerente enn Postbanken, Nordea og en annen lokal sparebank vi var innom.

Skrevet

Generelt sett i disse tider gjelder det å holde seg unna de store bankene, mangen av dem må nå ut i utlandet å låne inn penger til en høy rente (pengemarkedsrente) for å kunne betjene kundene sine. Derfor setter endel av dem nå opp renten selv om Norges bank ikke økte styringsrenten ved sist rentemøte. DnB-nor var først ut med renteøkning og de andre store følger nok snart etter.

Tips: gå inn på Finansportalen.no eller DinePenger og fyll ut lånebeløp og andre kriterier så får du oppdaterte lister over beste boligrente på 80 eller 60 %.

Skrevet

Jeg vil gjerne anbefale Gjensidige bank. Helt gebyrfri og med gode renter både på sparing og lån.

Bor i Trondheim og her har det i alle fall gått greit å få hjelp til det vi har lurt på, og nettbanken er veldig grei å håndtere.

De er relativt strenge med hvem som får lån da, men hvis man har økoniomien under kontroll går det nok fint.

Skrevet

Hold dere laaangt unna Fokus Bank. Vi har det, og vi kunne vel ikke vært mer misfornøyde! Vi driver også og skal bytte bank, men ikke helt sikre på til hvilken enda.

Skrevet

Unngå Den Norske Bank (som kanskje nå er sammen med gjensidige?? Vi sparte masse penger, og kunne kutte ut kausjonister da vi byttet fra dem.. ) Nordea er heller ikke noe for privatpersoner, og for mange bedrifter har det lønt seg å bytte fra dem også. Jeg har nå mitt bankforhold til Sparebanken Vest. Der får jeg gunstig lån med gode betingelser, og jeg blir fulgt godt opp av min kundebehandler. altså en fast kontakt å forholde meg til.

Vet ikke hvor i landet du bor, men min erfaring er at de mer lokale bankene er lettere å snakke med, og det har veldig ofte gode vilkår.

Lykke til med bankbytte!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...