Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Før hadde jeg et 12 år gammelt vrak som jeg og ungen kjørte rundt i. Så skulle jeg endelig kjøpe meg helt NY bil etter å ha spart opp til egenkapital i flere år........ Henter ut bila i går tirsdag i 12-tiden, og drar og handler før jeg reiser mot barnehagen rundt kl. 15 for å hente ungen tidlig slik at hun skal få sin første biltur i ny og sikker bil. Bare noen usle få hundre meter fra barnehagen skal jeg svinge mot venstre, blinker og kjører sakte ut i krysset og begynner å svinge. Så SMELLER det noe så inn i granskauen..... Hva som skjedde??? Gjøken i bila bak meg hadde kjørt rett i rævva på min splitter nye bil, og det slik at min nye bil blir skikkelig sammentrykt.....;/ Selvsagt er det hans skyld, så jeg mister ikke bonus, og heldigvis ble jeg mer sjokkert enn skadet, og jeg takker alle guder for at ungen ikke var med meg akkurat da...... Men nå er jeg billøs, uten bil for ei uke eller to fremover, får redusert verdien på min bil siden den for bestandig vil være kollisjonsskadet, og nå sitter jeg her og lurer på hvordan jeg skal få hverdagen til å gå i hop de neste par ukene.......???? ........du verden hvor fristende det er nå å både legge ut både adresse hvor det skjedde, og navnet på denne bilpåkjøreren til skrekk og advarsel for hele nabolaget. .......så nå sitter jeg her og lurer på hvordan det går an å bli så hjerneløs at man ikke ser at en bil er i ferd med å svinge midt i et oversiktlig kryss midt på høylys dag???
aanonym Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 For sent for deg denne gang, men jeg har i alle fall alltid sørget for å ha dekning for leiebil på forsikringen. Koster ikke særlig mye ekstra, jeg har hatt dette selv da jeg kjørte rundt i en 18 år gammel bil. Min tanke er at jeg er like fri for bil om min på på verksted uansett om den er gammel og billig eller ny og dyr. Du mister ikke bonus, men det kjipe er at forsikringsselskapet har en "prikk" på deg. De registerer alt du er "borti", selv om du ikke har skylden - til interninformasjon. Får du flere slike "prikker" begynner de etterhvert å betrakte deg som en risikokunde, og du kan få dyrere forsikring. Urettferdig, men sånn er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå