Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Gleder dere masse over graviditeten og gleder dere til fødsel. Selv lider jeg av sterk fødselsangst og sliter veldig med dette. Klarer ikke å glede meg over babyn i magen og bare gruer og gruer for fødsel. Skulle ønske så veldig at jeg kunne glede meg til det jeg også.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg også hadde veldig fødsels angst. Prat med legen eller jordmor. Og be om en time til jordmor på sykehuset der du skal føde. Det ordnet de for meg og det hjalp veldig. LYKKE til. Håper du får hjelp.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg går til timer hos jordmor på sykehuset ja, men angsten er nå der enda. Blir karnsje bedre vi får se. Hi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg var også ganske redd for fødsel, alltid skummelt når man VET at det kommer til å gjøre vondt. Jeg var liksom mentalt forberedt på det værste.. Og når fødselen var over, tenkte jeg: Var dette alt? Var det ikke værre? Jeg hadde en kjempefin fødsel og alt var bare supert.. Jeg var derimot ikke forberedt på dagene etter fødselen, jeg ante ikke at man blir så fyfskik og mentalt utslitt, usikker og overveldet av hele pakka.. Jeg fokuserte så mye på selve fødselen at jeg glemte helt at det faktisk kom et lite menneske som krever masse av deg etterpå også.. Men på tross av alt slitet og alle tårene; Jeg hadde gjort det om igjen uten å tvile! Alle klisjéene du har hørt blir nå sanne, det er uten sidestykke det største du noen gang skal få oppleve . Jeg forstår at angsten nå vil overskygge forventningene, men tro meg; Du har noe STORT i vente:) Lykke til!
aanonym Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Da synes jeg du skal vurdere keisersnitt. Jeg hadde en forderdelig 1. fødsel. Det tok 7 år før jeg vurderte nr to, og da med selvvalgt keisersnitt. Er veldig fornøyd med løsningen, dette ble en fantastisk opplevelse!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg var også kjemperedd! Var to.om på 2 estimeringer der jeg fikk de til å skrive i journalen at de skulle ha keisersnitt langt framm i panna under fødsel hvis den trakk ut... Var sånn at jeg blei helt svatt og urolig ved tanke på fødsel helt fra jeg fant ut at jeg var gravid... Men! Når dagen kom så gikk det veldig bra! Kjemperart - følte meg tøff og sterk. Det endte faktisk med keisersnitt etter 9 timer på Ullevål, og det gikk fint det også. Ser at de som fødte samtidig med meg har kommet seg mye raskere, og hadde mye mindre problemer med amminga - det er også ting du må vurdere. Det er skikkelig vondt etterpå i magen, og du er helt avhengig av god hjemp og en partner som stiller 100% er i alle fall min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 så fint at det gikk bra for deg, er min andre fødsel da så er ikke at jeg ikke vet hva jeg går til. Men som sagt går til samtaler nå og gir det seg ikke så får jeg ks. Men skulle jo gjerne ønske at jeg kunne glede meg over ting, Når jeg ser de som sier de gleder seg så blir jeg missunelig ja. Kan ikke for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå