lillegutt mars o7 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Ser en del tipser mye om de litt mer kjente merkevarene som også er litt dyrere. Er de dermed bedre? Merker at jeg har blitt ganske påvirket selv,og har kjøpt både reima tec dress ( vinter og vår til Lillegutt ) , ny Teutoniavogn osv.. Kjøper heldigvis vanlige klær på h&m og ull og underklær på Sparkjøp. Ifølge reklamen er reima tec helt vanntett,trenger en ikke regntøy da?? Det finnes jo billigere varianter av reima òg. Hva anbefaler dere som gjerne har flere barn,og som har sett opp gjennom årene hva som er reele behov? Håper på masse svar =)
Gjest Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg blir ikke påvirket her inne, men har alltid likt ting man ikke får i alle butikker. Ungene trenger ikke ørten diverse antrekk så jeg kjøper det jeg har lyst på og heller litt mindre mengder. Når det gjelder spm ditt ang Reima har jeg tenkt i år å teste vårdressen fremfor regntøy.....så får vi se hvordan det går. Bhg maser hele tiden om regntøy, men ingen av dem kan gi meg en god grunn til hvorfor:)
lillegutt mars o7 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 Takk for svar =) Andre innspill?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Nope. Kjøper det vi trenger, uavhengig av navn og nummer, bare det dekker behovet.
Leirha Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Jeg lærte med førstemann at dyrt ikke nødvendigvis er bra. Jeg kjøper det jeg har lyst på uavhengig av hva andre måtte mene. Og jeg prøver å finne de mer billige variantene av både vogn og klær. Mindre kjente vognmerker som er på tilbud er ikke nødvendigvis dårlige. H&M klær fynker utmerket, de vokser så himla fort uansett, så dyre klær syns jeg er noe tull, ihvertfall til babyer, ihvertfall alltid til barn (blir bare masse kjefting på de stakkars små når de ødelegger dem.) Men det er hva jeg syns og foretrekker, kunne godt ha kjøpt litt dyrere ting, men nå koster det faktisk såpass mye å ha et barn, at de pengene jeg faktisk sparer på å kjøpe de mindre dyre tingene kan vi heller bruke på en god ferie eller to
lillegutt mars o7 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2008 Dere som jobber i barnehage da,dere må vel se masse forskjellige slags inne-og uteklær?Hva anbefaler dere?Hva ser dere er både vind,vanntett og puster? Er det slik at "alle" bruker de dyre merkevarene,eller er det bare det at de roper høyest? Har ettåringen min virkelig behov for Reima tec dress,eller hadde det holdt med en fra Sparkjøp,h&m,Cubus,Lindex osv? Som førstegangsmor er det vanskelig å av og til skille ut hva barnet MÅ ha,og hva som hadde vært FINT å hatt,hvis dere skjønner hva jeg mener?
Gjest Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Ingen kan jo gi deg en fasit for det er delte meninger og erfaringer. Det som sjokkerer meg over her er argumenter som "å kjefte på ungene når de ødelegger dyre klær".......
Gjest Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Vi (les som oftest jeg hehe) kjøper det vi har lyst på, synes er fint og har råd til Av yttertøy og sko kjøper jeg kjente merkevarer som jeg VET at er bra, mens av innetøy kjøper vi både dyre merkeklær og hm, lindex osv
Gjest Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Ja den reagerte jeg litt på også snuppa,, har aldri kjeftet på tuppa fordi hun har ødelagt klær, uansett hva prisen var.
lillegutt mars o7 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2008 Er veldig enig i dette! Kjøper selv mesteparten av klærne på h&m,men det er også fordi jeg liker klærne de har der mye bedre enn det de har på f.eks Reflex og Barnas Hus. Men enkelte ting som utedress og andre ting føler jeg at jeg har lest her inne at ALLE har reima,teutonia,bæresele osv..For all del,jeg er veldig fornøyd me disse tinga,og opptatt er jeg av at alt skal være ergonomisk riktig for barnet mitt ( har selv mye ryggplager,ligger i familien,så her er det føre var på alt.. )MEN finnes det rimeligere alternativer som er like bra?Men ikke like populære for de med penger...?
Mrs. Bouquet Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Vogner, barnesko og utedresser legger jeg nok en del penger i. Der er jeg ganske bevisst på hva jeg liker og hva jeg mener fungerer. Vogner mener jeg man som oftest får hva man betaler for. Inneklær blir helst en lett blanding, er ikke så opptatt av at en genser skal ha så veldig god kvalitet eller et spesielt merke når den med stor sansynlighet blir utsatt for flekker en ikke får bort.
Leirha Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Jeg snakker bare om hva jeg selv har opplevd her jeg da jeg var lita og mi mor kjøpte dyre klær til meg, som selvsagt ble ødelagt (da jeg var et meget aktivt barn) DA var det mye kjeft og få gitt, var vell en 5år tenker jeg. Jeg vet jo at barn ikke kan noe for dette hvis det skjer, og det kunne aldri falt meg inn å gjort det samme.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 he he he! :-) Har ikke ungene dine ørten antrekk... ;-) Vår/høstdressen til Reima er vanntett, om man ikke ødelegger den med skyllemiddel, som jeg gjorde første gangen... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå