Gå til innhold

Trenger vi egentlig vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår blir 2 i mai, og har egentlig aldri likt å sitte i vogna.

Nå for tiden blir den brukt minimalt, mest for å frakte varer når vi har vært på butikken.

Får henne til å sove i vogna kanskje 3 ganger i mnd.

Vurderer nå å selge vogna, og kanskje kjøpe en trille. Men vet ikke om vi trenger trilla heller. Kanskje heller investere i en god bæresele, slik at jeg kan bære henne nårhun blir sliten i beina.

Noen andre som har vogna stående til pynt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke min så gammel, men har brukt sportsvogn siden han var 4 mnder gammel fordi bagen ble så trang med vinterpose etc. Jeg kommer til å kjøpe brio sitty eller en annen jeg ikke husker navnet på nå.. Kjekt å ha vogn når man skal på ferie etc, men simoen blir så innmari bælete og ha med seg i bilen når vi skal være borte en uke.

Tror det er litt opp til hver enkelt. Men vet at jeg hadde ikke orka å bæra mye på en 2-åring.

Skrevet

Det er mye lettere å bære en snart 2-åring (som veier 10,5 kg) på ryggen enn å hale med seg den før nevnte 2-åringen i tillegg til vogna =)

Skrevet

Gutten min er 2,4 år og vogna brukes lite. Som regel vil han gå selv, men den er kjekk å ha med når vi går på lang tur, korte bein vettu;-)

Regner med at han er helt ferdig med vogna til over sommeren. Storesøsteren vardig med vogn (hellt ferdig!) da hun var 2,5 år.

Mens sønnen til en venninne av meg satt i trille til han var 4 år... ikke noe i veien med gutten, bare lat med ettergivende foreldre.

Skrevet

Eldsta er født i april, og jeg brukte quinny'n (trehjuling) til og fra dagmamma/barnehage fram til hun var 2 1/2. Etter det: ingenting. Men behovet for vogn varierer jo en del på hvor og hvordan man bor da.

Skrevet

Du kan jo bare investere i et sykkelsete og hjelm, dropp alt som heter vogn,. De gangene dere skal på "lengre" turer hvor hun kan bli sliten, tar du henne bare bakpå sykkelen.

Skrevet

Vi er totalt avhengig av vognen fortsatt og tuppa blir 2 år i morgen :)

Synes jeg ser det, jeg og hun på bytur for eks uten vogn hehe,, hadde ikke gått for alt i verden..

Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke vogna:) Vi bruker aldri vogn til snuppa, selv om vi har den stående.....har vel brukt den 1 gang etter jul kanskje....Hun er 1 år nå, og går litt selv, men selvfølgelig ikke så veldig langt;)

Skrevet

Hun er forresten 9.5 kg og ikke tung i det hele tatt, så eg kommer nok ikke til å ha problemer med å bære henne til hun blir både 2 og 3 år visst det skulle vere nødvendig. Bærer henne gjerne i timesvis ute i byen/på fjellet nå.

Skrevet

Sykkelen min er desverre i andre enden av landet, ellers hadde det vært greit.

Men får se hva vi gjør, i første omgang selger vi nok vogna.

Skrevet

Her går det som regel best uten vogn, hun blir som oftest argsint om hun må sitte i vogna.

Skrevet

Signerer Mami :)

Jeg hadde ikke orket å dratt utom hushjørnet om dagen uten vogn :P Mi ble 2 år i februar og er helt spinnvill ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...