Saltlakris Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 10,8 hadde jeg når jordmor målte, har nettopp begynt å ta jern. Fikk forøvrig anbefalt "Hemjern" tabletter.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg har en blodprosent på 11. Fikk målt den på mandag. Den har sunket litt gjennom svangerskapet og jeg ble anbefalt av legen min om å begynne å ta jern. Jeg og ble anbefalt å ta Hemjern, da disse tablettene ikke er så harde for magen. Skal visst ta to om dagen =) Legen min sa forøvrig at han anbefaler alle gravide om å ta jerntilskudd i tredje trimester...
Hikken Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Gått fra 9,4 til 11,2 etter at jeg begynte på jerntabletter :-) Bruker aminojern
vår baby Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg var nede i 9. Har tatt jern og er nå oppe i 11. Jeg ble anbefalt av JM å slutte på tablettene nå. Dette fordi blodprosenten går naturlig opp på slutten av svangerskapet. De ønsker ikke å ha det for høyt. Tror det er noe med ungen... Ikke noe farlig asså, men ble anbefalt dette. Var da i uke 37.
volvo-mamma Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 jeg bruker hemofer - kan vel ikke regnes som jern men kost tilskudd - har blod prosent på 12,4 men jern lager på under 6. Tåler ikke jern tabeletter så derfor tar jeg hemofer isteden mens jeg og legen min finner ut hva vi skal gjøre...
mto2 Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 11,1. Har vore jamt siste månaden. Tar jern (hemjern), men ikkje kvar dag.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 min lå vel rundt 10 sist jeg målte, jeg bruker jern da jeg fikk beskjed av legen om det.
tinemor82 Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Ved første kontroll lå jeg på 9,1. Ble satt på jernkur, og en mnd etter var jeg oppe i 12,3. Har trappet ned jernet litt, men legen ville jeg skulle ta annen hver dag
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 12,8. men så tar jeg 2 hemojern tabeletter hver dag for å forebygge. Er 25 uker
callmebecka Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 13,5 - ingen piller. Har alltid slitt med lav blodprosent tidligere..
LivetErEnLek Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Jeg har gått opp fra 11,1 til 13, 4 på en mnd uten å ta jerntab, men heller passet på å spise mat som er rik på jern. Blir så gåen i magen av jerntilskudd...
Januarbaby2014 Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Jeg har fått mindre og mindre jern etterhvert... har nå 10,2. Legen har ikke sagt noe til meg om at jeg må begynne med jerntabletter! Er 10,2 lite? Kan det vær derfor jeg er så svimmel og vond i hodet?
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke at folk går så lett opp når de begynner på disse "svake" jerntilskuddene.... Jeg går nemlig IKKE opp... Jeg har tatt ferromax (mye sterkere enn hemjern og hemofer) siden ganske så tidlig i svangerskapet, siden nivået har vært for lavt -egentlig helt siden forrige svangerskap. Disse tablettene blir jeg forferdelig dårlig i magen av, men har holdt ut, for å prøve å få opp blodprosenten. Men neida...-den har bare gått nedover, og nå ligger den på 7,9. Har tatt masse blodprøver for å finne ut av om jeg bl.a. mangler B12, som har med opptaket av jernet i kroppen å gjøre, men ikke noe galt der.. jernlageret var på 3,8sist det ble målt, og mange av de andre tingene de måler på blodprøvene var også altfor lave. Så nå sitter jeg her...-sykemeldt... Orker jo ingenting -er konstant trøtt,sliten og veldig svimmel, i tillegg til bl.a. sterke, vonde kynnere som stadig oftere kommer regelmessig, bekkenløsning, vond rygg og søvnprøblemer... Yes! Har endelig begynt å ta jernsprøyter nå da, så jeg håper virkelig at jeg vil merke det hjelper seg snart. Greit å ha litt overskudd igjen til fødsel og tida etter fødsel også -ikke være heelt utkjørt og nedkjørt allerede før...
Sikkertforgammel Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Jeg har hatt 12,8 og 12,4 de to gangene jeg har målt, siste måling i uka som var. Jeg tar ikke jerntabl eller noe...
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 11, men tar ikke noe jern for føler ikke at jeg trenger det.. men spiser mye brokkoli , nesten hver dag...
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Jeg har hb på 10 og legen min sa at jeg ikke trengte å ta jern.
MaybeMe? Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 9,2..... Har vært nede i 8,4 og var da veldig slapp og svimmel. Hadde gått opp til 10 på forrige kontroll og fortsatte med jerntabletter for at den skulle stige enda litt mere, men jammen hadde den ikke gått ned igjen da jeg målte i dag. Tror jeg må skaffe meg et kraftigere jerntilskudd. Har tatt Hemofer i månedsvis og Floradix i tillegg i noen uker, men det ser ikke ut til å hjelpe. Spiser nesten bare pålegg med jern, leverpostei+prim og brunost med jern. ) Jernlageret ble ikke målt i begynnelsen av svangerskapet, men kan tenke meg at det ikke er spesielt høyt, har til vanlig hatt ganske lavt jernlager i perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå