Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Vi har fått plass i en barnehage til jenta vår.Men det er fra 15.8..s Og da går vi glipp av 2 mnd kontantstøtte!!! Det er jo tross alt på over 6600 kroner.Masse penger da..vi søkte på 4 barnehager.vi har fått brev fra bare 1.Er det sånn at vi får svar fra barnehagene selv om vi ikke får plass der? Vi må svare med en gang om vi vil ha denne plassen.Og hva med om vi får plass i flere barnehager da? Hva da? Vis vi får plass i en barnehage litt senere,f.eks i september eller oktober.Går den an å si opp denne plassen her med en gang da,vis vi heller vil ha en annen plass? Eller må vi da betale? Håper noen kan svare..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 ja.Men det er ikke alle som er kommunale.Ingen familiebarnehager.
Vesle mor Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Det har egentlig ikke noe å si.. Det er samordnet opptak i hele norge..Alle barnehagene i kommunen er pliktet til å samarbeide.. Du fikk sikkert plass i den barnehagen som du hadde på 1valget.. De som ikke har fått svar, har ikke fått plass på første valget og må vente til 2valget er i gang..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 ok.Jeg trodde de tok det samtidig jeg da..Ja,det var 1.valget! Men vet du noe om det går an å si ja nå,og vis jeg får plass til henne på en annen barnehage kan jeg da si henne opp med en gang da? Eller må jeg betale for en viss tid da?
Vesle mor Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Hvis du sier ja, får du ikke barnehageplass i en annen barnehage i samme kommune.. det er derfor at det er samordnet opptak..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 2 valget? Venninna mi sin unge kom inn på 4 valget sitt,dvs att hele opptaket skulle skje 1 april i vår kommune. Samme dato uansett hvilken av bhg dere får plass i...
Vesle mor Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 2 opptaket. det er når barn som har søkt overflytning og fått det, og de som har fått plass på 1valget sitt. Da begynner 2 opptaket.. veldig forskjellig når det skjer rundt om kring..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 uff da..Det var no teit at det var så tidlig svarfrist da..vi fikk telefon om at papirene var blitt tilbakesendt ved en feiltakelse! Og de skulle sende dem tilbake.og vi måtte svare fort.Vet ikke helt hva jeg gjør jeg.. Hmmm..Lurer på om jeg skal spørre om å få halv plass eller noe..Da får vi litt kontantstøtte da.Jeg har ikke jobb,er ufør,så det er ikke krise om hun har halv og ikke hel plass.Kan prøve å forandre det etter hvert også...
Gjest Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 jeg innbiller meg å ha hørt at man kan få plass i flere barnehager da..Er det ikke tilfelle det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå