Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var vi hos spesialist på sykehuset fordi barnelegen vår hadde gitt oss henvisning for et par måneder siden pga mistanke om assymetri. Han rørte mindre på venstre arm enn høyre og hadde ikke hele tiden sirkulære bevegelser (høyre arm, venstre arm, venstre bein, høyre bein). Da var han ca 2 mnd. Nå er han 4 mnd og dette har blitt bedre av seg selv, men vi har sett at han foretrekker å ligge med hodet litt på skrå mot høyre og at han har bittelitt flatere bakhode på den siden. Jeg var redd det var KISS, men det var det heldigvis ikke!!!! Det hadde visst kun med å gjøre at han hadde ligget trangt i maven. Det rådet vi fikk var å la ham ligge på ryggen eller sitte i bilsetet med pute bak hodet slik at haken kommer inntil brystet slik at han ser seg selv i en rett linje. Vi skal trene på dette en måneds tid, men hun sa at det ikke var noe porblem, at han kom til å bli helt fin. Det var en lettelse, siden jeg var litt bekymret pga alt snakket om KISS/KIDD...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg vill tatt ham med til manuellterapeut for en sjekk uansett. Lille gutten min hadde kiss, men er helt fin nå etter et par mnd med behandling. Grunnen til at jeg sier du burde få det sjekket, er at jeg hadde gutten min hos både lege og fysioterapeut, og fikk beskjed av begge at dette var ikke noe å bry seg om. Måtte bare trene så ville gutten bli helt fin. Jeg var uenig og tok ham til manuellterapeut. Stor forandring etter bare en behandling! Leger kan ikke alltid så mye om dette, og noen leger mekter faktisk for at KISS eksisterer.Ganske skremmende med tanke på konsekvensene av ubehandlet kiss.

Håper alt blir bra med den lille! :)

Skrevet

Hva mener dui med sirkulære bevegelser? Gutten min beveger ikke ene armen så mye som den andre. Har hatt KISS. Ble litt bekymret nå, fordi han skal til evaluering hos fysio p.g.a armen.

Skrevet

Legen er spesialist innenfor det området og hun sa at det helt sikkert ikke var KISS fordi han snudde hodet til begge sider når vi bevegde en leke og hun kjente at han ikke hadde noen låsning i nakken... Jeg stoler på det foreløpig, så får vi heller se det an om det ikke skulle bli noe bedre. Men takk for tipset, altså. Jeg skal følge nøye med! Det er jo bedre å være 200 prosent sikker enn å risikere at lillemann får problemer!!!!!!!

Skrevet

Det er visst sånn at når de spreller ivrig med armer og bein (hvertfall de første månedene mens de er refleksstyrte) skal bevegelsene gå etter klokka. Hvis du følger godt med ser du at han beveger høyre arm, venstre arm, venstre bein, høyre bein osv. Min hoppet noen ganger over venstrearmen og gikk rett fra høyre arm til venstre bein. Men dette har gått over av seg selv. Jeg har bevisst fokusert mye på venstrearmen, da, men jeg vet ikke om det har noe å si. Jeg putter ofte leken i venstrehånden hans for å stimulere ham til å bruke den og. Han er helt fin nå, altså. Bruker begge hender. Men jeg er absolutt ingen ekspert, så få det sjekket!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...