Gå til innhold

Tips til helt UMULIG barn på stellebordet.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har vært helt eksemplarisk fram til den siste uka. Nå har hun begynt å snu seg rundt & rundt, ja hun er vanskelig å få vaska. Ikke noe lett når hun har bommelomma nei:-)

Noen som har gode ideer for å få barn til å ligge mer stille. Har prøvd med å la henne få tannbørste,. fluortab osv! Trenger hjelp!

Første innleget mitt på disse debattsidene:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kapitulerte helt, og nå står han på gulvet når vi vasker og skifter på han, evt vi spyler bort bæsjen i dusjen. Han syns det er HELT uaktuelt med stellebord...

Skrevet

redd for at han skal dette ned?

Legg stelleundelaget på gulvet..håndkle på senga eller noe...

Måtte slutte med stellebord da snuppa var 5mnd ...ho var jo helt villI)

Skrevet

Her i gården ligger hun på badegulvet. Vi slåss litt,men får hun tannkremtube, bilnøkler eller en annen tube med ett eller annet går det. Har vi ingenting blir det nestenbare slåssing.

Skrevet

GODtT å høre at vi ikke er de eneste som plages med dette! Har prøvd å ha henne på gulvet oxo, men da er hun under innredningen før jeg veit ordet av det!! Skal vell bare være glad hun har vært rolig såpass lenge da....

Skrevet

Hei!

Jeg drar med meg 2 av favoritt-tingene til jenta mi som hun leker med akkurat den dagen med meg inn på stellebordet. Har hun tisset kan hun stå oppe, har hun bæsjet må hun ligge nede, men får lekene mens vi holder på. Som oftest er hun fornøyd så lenge det er "interessant" å ligge der, og av og til må jeg synge og finne på noe kødd mens vi skifter for at hun ikke skal bli helt sprø.

Noen ganger er det ingenting som hjelper, og da må jeg holde henne nede med armen mot magen hennes mens jeg får teipet igjen bleia.

Hun er 18 mnd.

Skrevet

Sleng barnet over skulderen slik at du ser rumpa dens i speilet foran deg! Da holder du barnet godt fast med en hånd og tar av bleia og tørker/vasker med den andre! Genial mellomløsning til hun kunne stå selv og holde seg fast.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor barnet må ligge ved bæsjing..? Har alltid brukt håndkle mellom meg og skulderen/brystet ved bleiskift over skulderen. Dessuten henger da bæsjen fast i bleia eller stumpen, så nå som vi skifter stående ved vasken og hun holder seg, så går det superbra :). Hun er også 18 mnd.

Skrevet

Har også kutta ut stellebord. Ligger på gulvet, evt litt sitting på fang. Men hun MÅ ha noe å leke med dersom hun skal bli liggende, og det bør ikke være noe annet interessant innen synsvidde - da skal hun bare ha tak i det=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...