Gå til innhold

hjelp meg jenter; diskuterer med sambo her!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang gule og røde kort i fotball og håndball.

Fotball delen er grei, men håndballen er det værre med.

 

Hva skjer dersom en spiller får gult kort på håndball-banen? 2 minutters utvisning eller ei? Hvor mange utvisninger og/eller gule kort skal til for rødt kort? Og hva vil det si å få rødt kort på håndball-banen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest 2 min ved gult kort ja. Rødtkort og du er ute. To gule blir ett rødt. Tre 2 min og du er ute.

Skrevet

Gult kort er bare gult kort, spillet spilles videre. Andre gule kortet = rødt kort;) Og etter tredje 2'minutters er det rødt kort. Etter rødt kort MÅ du forlate banen/ benken ;)

Skrevet

TROR, det er 2 gule kort=rødt kort

3 tominutter= rødt kort.

 

Hva mener du med "hva vil det si å få rødt kort"?

Skrevet

jepp, det er rett som de over her sier =)

 

Hvem hadde rett? du eller sambo?

Skrevet

ikke ofte gult kort PLUSS 2'min vel? Men det er en av reglene som er sykt forskjellig fra f.eks vest- og østlandet, hvertfall for "småjente"-håndball og den slags.

Skrevet

pokker... han hadde rett :(

Jeg var bombesikker på at om man fikk et gult-kort så var det det samme som å få en 2-minutters utvisning... Og etter 2 gule kort så var det rødt kort...

 

Faen, gjett om han blir ovapå nå da!!! Nei, detta tror jeg ikke jeg gidder å fortelle han gitt... Hehe... :P

Skrevet

hva vil det si å få rødt kort: må man stå over neste kamp, må man stå over resten av kampen, må man stå over flere kamper etter hverandre?

Skrevet

Du er ute for resten av kampen. Ikke noe mer.

 

Skrevet

Når jeg spillte var det ofte både og, men har sett at det ikke blir gjort andre steder, så det er vel litt forskjellig fra dommer til dommer.

Skrevet

okey...

 

tusen takk for svar jenter :)

 

Kan spørre om alt her inne :)

Skrevet

Det er sånn mener jeg:

 

Du får et gult kort, og neste gang du begår en forseelse som kvalifiserer til gult kort får du 2 minutters utvisning! Når du får din 3dje 2-minutters utvisning, får du rødt kort!

 

2 gule kort skjer bare i fotball...

 

Jeg har spilt håndball i 13 år, vært både lagleder, trener og dommer fra jenter 10 til og med damelag....

Skrevet

Det første der er vel VEEELDIG opp til hver enkelt dommer, om det er slemme-dommer ryker du rett ut med to gule kort, er det en snille-dommer slapser han vel litt og vil ikke være for streng med noen. det er jo enormt hvor forskjellig disse håndballdommerene tenker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...