Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Ang gule og røde kort i fotball og håndball. Fotball delen er grei, men håndballen er det værre med. Hva skjer dersom en spiller får gult kort på håndball-banen? 2 minutters utvisning eller ei? Hvor mange utvisninger og/eller gule kort skal til for rødt kort? Og hva vil det si å få rødt kort på håndball-banen?
Gjest Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Som oftest 2 min ved gult kort ja. Rødtkort og du er ute. To gule blir ett rødt. Tre 2 min og du er ute.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Gult kort er bare gult kort, spillet spilles videre. Andre gule kortet = rødt kort;) Og etter tredje 2'minutters er det rødt kort. Etter rødt kort MÅ du forlate banen/ benken
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 TROR, det er 2 gule kort=rødt kort 3 tominutter= rødt kort. Hva mener du med "hva vil det si å få rødt kort"?
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 jepp, det er rett som de over her sier =) Hvem hadde rett? du eller sambo?
Gjest Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 ikke ofte gult kort PLUSS 2'min vel? Men det er en av reglene som er sykt forskjellig fra f.eks vest- og østlandet, hvertfall for "småjente"-håndball og den slags.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 1. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2008 pokker... han hadde rett Jeg var bombesikker på at om man fikk et gult-kort så var det det samme som å få en 2-minutters utvisning... Og etter 2 gule kort så var det rødt kort... Faen, gjett om han blir ovapå nå da!!! Nei, detta tror jeg ikke jeg gidder å fortelle han gitt... Hehe...
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 1. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2008 hva vil det si å få rødt kort: må man stå over neste kamp, må man stå over resten av kampen, må man stå over flere kamper etter hverandre?
Gjest Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Når jeg spillte var det ofte både og, men har sett at det ikke blir gjort andre steder, så det er vel litt forskjellig fra dommer til dommer.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 1. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2008 okey... tusen takk for svar jenter Kan spørre om alt her inne
Gulosten™ Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Det er sånn mener jeg: Du får et gult kort, og neste gang du begår en forseelse som kvalifiserer til gult kort får du 2 minutters utvisning! Når du får din 3dje 2-minutters utvisning, får du rødt kort! 2 gule kort skjer bare i fotball... Jeg har spilt håndball i 13 år, vært både lagleder, trener og dommer fra jenter 10 til og med damelag....
Gjest Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Det første der er vel VEEELDIG opp til hver enkelt dommer, om det er slemme-dommer ryker du rett ut med to gule kort, er det en snille-dommer slapser han vel litt og vil ikke være for streng med noen. det er jo enormt hvor forskjellig disse håndballdommerene tenker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå