Gå til innhold

Blodgiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør igjen jeg.... :

Leste noe om at det skal gå 12 mndr før man gir blod etter fødsel... ? da kan jo ikke jeg melde meg enda isåfall. her er snuppa 7,5 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lavt blodtrykk og for lav vekt

Skrevet

ja det stemmer nok. så kan man ikke gi mens man ammer.

Skrevet

Ammer ikke lenger jeg da.. men da får jeg pent vente og melde meg opp så fort det har gått 1 år;)

Skrevet

Jeg prøvde noe innmari å bli blodgiver, siden jeg er 0rhs- er det perfekt til å gi blod.

Men de ville ikke ha meg :( *skuffa*

Var mange grunner til det... Først pga piersing i tunga, den ble fjerna etterhvert.. Så har jeg herpes og det satte punktum for den saken.

Jaja...

Skrevet

kjempe flott du vil det, de er veldig glade for nye som kommer:-)

Skrevet

Jeg skal gi imorgen:-)

Man må vente 12 mnd etter fødselen,eller til man har sluttet å amme tror jeg.

Ang piercing så er det noe karantene og med tatoveringer tror jeg man heller ikke kan. heller ikke som homofil.

man kan ikke ha hatt ny sexpartner de siste 6 mnd og det har betydning hvilket land personen kommer fra.

så single med et aktivt sexliv får problemer med å gi:-)

Maange regeler men verdt å forsøke for de sier det er mangel på ulike blodtyper.

Gå og tapp jenter:-)

Skrevet

Tips: sjekk den lokale blodbankens retningslinjer.

I min blodbank er det tydeligvis helt andre retningslinjer enn en del andre. Sjekka det nå for sikkerhets skyld. :)

Skrevet

Riktig at det er 6 mnd karantene etter man har tatovert seg eller piercet seg.

Men unntaket er piercing til slimhinner, i hvert fall leppe, tunge og intimpiercing, da får man ikke gi blod uansett hvor mange år det er siden man piercet seg...

Jeg ville nemlig gi blod for et års tid siden, og fikk beskjed om å fjerne piercingen og komme igjen om et halvt års tid....

Dette er bare et av kriteriene, de spør også om partner, hvor du har bodd i verden de siste årene, kjønnssykdommer og andre sykdomshistorier osv osv.... Er jo bra at de er strenge, dumt å få "noe på kjøpet" om man er i en situasjon hvor man trenger blodoverføring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...