Glad-mamma:) Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hvordan merket dere det? Sønnen min på 3,5 år har de to siste dagene myst når han har sett på barne-tv og lest i bøker. Han har også klaget på at han har litt vondt i øynene, spesielt når han er ut og får mye sol på dem. Kanskje ikke så rart. Jeg blir så bekymret, og skal jo bestille time til øyelege, men inntil da lurer jeg på om dere har erfaringer på området. Kan det evt. være katar som fører til mysing? Hvordan var utredningen til øyelege?
lille frøken heffalomp Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Hei Min sønn er langsynt. Dette merket vi når han var rundt 6-9mnd. Da begynte han å skjele. Spesiellt når han var trett. Dette tok jeg opp på helsestasjonen, som henviste meg til fastlegen. Av fastlegen ble jeg henvist videre til øyelegen....som igjen henviste meg til ortoptist......(vi valgte her å gå videre til privat øyelegesenter pga ventetid hos offentlig) en lang prosess med andre ord... Idag er han snart fire, og har brukt briller i 2år. Dette fungerer greit, og skjelingen er nå helt borte. Ifølge vår øyelege, ser ikke barn dårlig selv om de har dårlig syn, da de er så unge (dette er ikke mine ord, men øyelegen sine) Dårlig syn merkes derfor oftest med skjeling, og eller hodepine. Ta en tur til fastlegen, så kan han evt. henvise videre dersom en synstest er nødvendig. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå