Sessa ruger igjen... Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har nettopp begynt å scrappe så smått, holder på med album til frøkna mi. Lager ganske enkle sider, for føler at i et album kan det fort bli rotete med for mye pynt.... I hvert fall: satt og tittet på litt forskjellige scrappegallerier på nettet og kom over et med et gammelt brudebilde på. Da fikk jeg en kjempe ide! Mamma og pappa har 40 års bryllupsdag 6.april og det hadde jo vært veldig gøy og lage en montasje til det. Spørsmålet er da, hvordan ramme det inn, er det kanskje best å ha en ramme uten glass så man får litt mer tredimensjonal effekt? Er det noen som har noen linker å tipse meg om av scrappede bilder i ramme?? Et annet spørsmål er dette med kuttemaskin og alfabeter... Jeg har printet ut på farget papir og skåret ut med skalpell, men så hører jeg at det finnes kuttemaskiner... hvordan funker det?? Er det litt som en printer som skjærer ut bokstaver?? Merker jeg blir helt svimmel av alle de nye ordene som følger denne hobbyen og er litt usikker på om det er helt min greie, men det er i hvert fall gøy å få til et ordentlig album til frøkna!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Ikea har perfekte rammer til 12 ganger 12 ark. De har hvite og svarte, selv jobber jeg som kursleder i scrapbooking og bruker disse flittige og de koster 98 kr for en. 12 ganger 12 = 30 ca ganger 30. Rammen på er ca 50 ganger 50 cm, med paspatur. Innsiden av paspaturen er da 29 cm ganger 29....dermed akkurat plass til et slikt ark. I tillegg er glasset uthevet ca 4 cm noe som gjør at ved utheving, 3d tape og slikt at dette ikke blir presset ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå