01-08-2008 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Jeg er nå i min 24 uke og har allerede gått opp 10 kg.. Er dette mye synes dere?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Det kommer jo an på hvor mye du veide fra før da. Jordmoren min sa til meg at jeg ikke trengte legge på meg så mye, ettersom jeg har litt ekstra fra før av. Er i uke 20 nå og har lagt på meg 2 kg, men plutselig skyter vel vekta i fart. Dette med vekt er helt individuelt og ikke noe man skal henge seg særlig opp i tror jeg. Det viktigste er vel å spise relativt sunt og mosjonere litt nå og da. D>u skal trives med kroppen din i denne perioden, noe jeg selv ikke klarer å bli helt komfortabel med. Men det er bare å være positiv!
01-08-2008 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 Før jeg ble gravid veide jeg 50 kg.. Ikke mye.. Jeg regner selvfølgelig med at man kommer opp i vekt, men jeg trudde ikke jeg skulle skyte så i været sånn plutselig hehe.. Men jeg kan jo ikke klage heller.. Men jo mer jeg kommer opp i vekt jo mer sliter jeg med ryggen.. Skal på kontroll hos legen 21 April, så det blir spennende å se hva hu sier for noe om vekta mi hehe.. Det er først etter uke 20 som nåla gikk bare opp og opp på vekta hehe.. Ønsker deg masse lykke til videre
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg har også lagt på meg 10 kg ! Er 24+4 og er driiiitsur nå :-( Eller, mitt sunde fornuft sier at jeg ikke skal bry meg om det, men det er ikke helt enkelt .... Men fokusen står på selve tallet på vekta og ikke på selve fordelinga på kroppen. Det meste har lagt seg på magen..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Tabell for gjennonsnitts vektøkning: uke 5: 2,3kg uke7: 2,6 kg uke10: 3kg uke13: 3,5kg uke15: 4kg uke17: 5,6kg uke20: 6,2kg uke23: 7,2kg uke25: 8,2kg uke27: 9,3kg uke30: 10,3kg uke33: 11,3kg uke35: 12,2kg uke37: 13kg uke40: 14kg
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Tusen takk....Da har jeg noe å glede meg til da med andre ord...hehe
01-08-2008 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2008 Oi den var fin... Nå føler jeg meg ikke så stor lenger faktisk Takk til den anonyme som sendte den
01-08-2008 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2008 Jeg har og lagt på meg mest på magen(sier andre folk) For min del så ser det ut som jeg legger på meg på magen, rompa og låra.. Men jeg vet ikke.. Jeg skal egentlig ikke klage, for jeg har sliti med å bli gravid i 2 år.. Jeg er kjempe glad for at jeg er gravid og at jeg venter en sunn og aktiv krabat. Men jeg hadde aldri trudd at jeg skulle gå opp så mye så så kort tid.. Det er det som bekymrer meg.. Elsker jo å se at magen vokser <3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Hehe;) Best å være anonym når man kommer med sånne lave tall;) Lett å bli formermet....
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Jeg er 24 uker i dag, og har gått opp 9 kg. Her også har kiloene bare ramlet på de siste 3-4 ukene! Og jeg merker at jeg bekymrer meg og tenker på vekta nesten hele tida!! Føler ikke at jeg har lagt på meg noe særlig, utenom magen, som begynner å bli ganske stor og tung. Egentlig er jeg så fornøyd med kroppen min som jeg aldri har vært:) Men blir til at jeg bekymrer meg mye likevel, særlig siden jordmor mente jeg hadde gått opp mye da jeg var der til kontroll 12. mars. Da hadde jeg gått opp 6 kg. Mamma gikk opp 22 kg med broren min, men kiloene bare rant av etter fødsel. Så jeg håper jeg ligner henne da. Hvis ikke får jeg heller ta problemene når den tid kommer. Jeg kan jo ikke slanke meg når jeg går gravid akkurat. Men det er veldig rart og ubehagelig å legge på seg så mye når man er vant til å kunne spise hva man vil, uten at vekta forandrer seg...
lanoforliten Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Jeg er 25 og ei halv uke på vei og har gått opp 8 kg. Den siste mnden har jeg lagt på meg 3-4 av dem. Jeg kan ikke si at jg liker det..... Føler det bare raser på meg, har liksom ikke kontroll...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Veldig forskjellig fra person til person.. Jeg er 25 fulgåtte uker i dag og har gått opp ca 7 kg til nå (i følge vekta i dag morres hvertfall ) men når jeg gikk gravid første gangen hadde jeg lagt på meg mye mere.. Har kansje lagt på meg 2-3 kg bare siste mnden.. Har også begynnta få masse vann i kroppen så har en følelse av at vekta vil stige mye mere fremover.. Men 10 kg i uke 24++++ synes nå jeg ikke er noe ille, og det sier seg jo at det som oftest er i 2-trimeser at man legger mest på seg men er vell forskjellig fra person til person det også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå