Gå til innhold

Dere som bruker astmamedisin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks seretide..Har dere sopp i munnen/svelg? Jeg er litt plaget med dette nå..Prøver å drikke biola men uten effekt:-(( Får man kjøpt noe som tar dette? Kan man ta noe evt når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri fått det(brukt det siden det kom på markedete), men har alltid vært påpasselig med å skylle munnen etter innhalasjon.

Hva med å høre på apoteket?

Skrevet

Ja eg får høre der:-)

Skrevet

Hvordan merker du at du har sopp der?

Skrevet

Får sånn hvitt belegg også er det ganske sårt under belegget..

Skrevet

Etter å ha inntatt medisinen, skyller ejg først med vann, så pusser jeg tennene. Har brukt astma-med, bla seretide, i mange år, og hatt sopp i munnen en gang. Du kan få mycostatin i flytende form, men den fårs kun på resept fra legen.

Dette står om preparatet på felleskatalogen.no, ifht graviditet. Ikke noe problem å få, skulle jeg tro:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Tas i liten grad opp fra tarmen. Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten. Overgang i morsmelk: Absorberes i liten grad over hud eller slimhinner. Går ikke over i morsmelk. Kan brukes ved amming.

Skrevet

Jeg har netopp begynt å ta seretide igjen-har aldri hatt sopp av det før, men det står at man kan få det..Jeg skyller godt med vann jeg og men..Kan hende at bakteriefloraen i munnen er litt annerledes nå..? Jeg får høre med legen min om mycostatin-tusen takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...