Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt første sv.sk fikk jeg alvorlig grad av sf(kalt HELLP) og sv.sk måtte avsluttes rask. Det gikk bra med meg og babyen altså! Men nå er jeg gravid igjen, er i uke 35 og var innlagt i helgen med liknende symptomer som sist: Smerter i mellomgulvet, høyt blodtrykk, proteiner i urinen og hodepine. Blodtrykket bedret seg på sykehuset og jeg er hjemme nå. Men jeg har mye press/ smerter i mellomgulvet og hodepine, klarer ikke gjøre stort før jeg får verre smerter. Det er ikke gøy å gå slik uten å vite om jeg blir dårligere nå el utvikler dette seg likt som sist...

Det jeg vil spørre om da er: kan dette være nok grunn til å sette meg i gang om et par uker? Har et barn fra før som jeg gjerne vil ta meg av, men som jeg nå så vidt klarer og jeg er konstant bekymret for hvordan dette utvikler seg... Orker ikke tanken på å gå slik i fem uker til...jeg blir gal...

ble langt dette, takk for at du gadd lese:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj blei litt skremt nå.. Har også smerter i mellomgulvet, av og til verker det noe grusomt, men det går fort over til å bli mindre smerter. Og den siste uka også hatt endel hodepine (har sluppet unna hodepine hele svangerskapet selv om jeg vanligvis bruker å ha dette relativt ofte). Sist jeg var hos jordmora tok de urin prøve og blodtrykk og det var fint. Det er to uker siden. Jeg føler meg ellers frisk med mindre jeg stresser eller gjør for mye.

Sorry at jeg ikke svarer på det du spør om, men tenkte bare spørre deg litt om svangerskapsforgiftning siden du vet. Står så lite om hvordan det føles og slik i bøkene..

På forhånd takk..

Skrevet

De kan nok sette deg i gang tidliger tror jeg.Jeg blir satt i gang 12dager før denne gange..pga svak hodepine og protin i urinen.Men ikke noe mere.Snakk med sykehuset..protin og høyt blodtrykk kan jo komme veldig fort.

Skrevet

Så du har ikke fått påvist noe svangerskapsforgiftning?

12 dager før er jo bedre enn ingenting da. Får du modningsakupunktur?

Skrevet

Helt greit du spør altså!!!

HELLP er veldig sjelden, men siden jeg har hatt det en gang tidligere så er jeg ekstra obs denne gangen. De smertene jeg hadde sist var helt jævlige så du merker om det blir ille altså..

Hos meg utviklet det seg veldig fort, onsdag var alt fint, men natt til fredag startet det med smerter og oppkast. Lørdag hadde jeg ikke vondt i hele tatt, mens søndag ille igjen, når jeg kom til legen på mandag(var ikke hos lege før siden de sa på sykehuset at det mest sansynlig bare var omgangssyke) hadde jeg høyt blodtrykk, proteiner i urinen, full pakke altså. Ble sendt på sykehuset og gutten vår ble tatt med hastesnitt i løpet av veldig kort tid. Grunnen til smertene var at leveren min var påvirket, dette kunne kostet oss begge livet..... ikke mening å skremme deg altså, dette skjer veldig sjelden...

Er du usikker så ta kontakt med jordmor eller lege

Skrevet

nei har ikke fått påvist det nei.Men har hatt svak hodepine som har ligget i bakhodet siden uke 24 samtidlig hatt protin alt fra 1+ til 2+ siden uke 24.Men spyr og går ned i vekt.Skal strippes og få modningsakupunktur på sykehuset håp om at fødeselen skje før tiden.

Skrevet

takk for svar!!

Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde på?

Jeg håper så de kan sette meg i gang tidligere, er så slit å gå slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...