frøet76 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Mannen min kom hjem i sted med Formaggio med bl.a blåmuggost i, som han ville glede meg med. Snilt det, men kan jeg trygt spise det??
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg tror ikke jeg hadde satset på det. jeg tror ikke du kan spise det...men jeg håper noen andre svarer viss jeg tar feil..
frøet76 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg lurer på om bakterier dør under steking på 225 grader? Jeg tror de gjør det, men vet ikke sikkert. Noen som sa noe om at de dør ved 75 grader?? Vet jo at det er "fy" med blåmuggost ubehandlet, men i varmmat???
PiaL Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg har hørt at det går bra å spise pizza med all slags type ost, men jeg vet ikke dette sikkert... Man steker det jo tross alt i ganske høy varme, så skulle jo tro man dreper det meste som kan være farlig.... jeg har ihvertfall spist "quattro formaggio", dog før jeg visste jeg var gravid...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Det går greit å spise osten om den er varmebehandlet, så det går helt fint.
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Jeg leste et sted at de skumle bakteriene dør ved varmebehandling, så det skal gå helt fint vil jeg tro
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 70 grader i 2 minutter eller mer og visp så er farlig mat fult spiselig. Er det ikke flott?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå