Elle melle deg fortelle Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Var på matbutikken her om dagen sammen med snuppa mi på åtte måneder. Hun sitter i handlevogna og babbler og smiler og prøver å sjarmere alle hun ser. Det er jo ganske vanlig og hun får jo som regel oppmerksomhet fra en og annen. Når vi står i kø kommer en dame bort og spør om det er jente(sikkert mange som kler guttene sine i rosa fra topp til tå...). Ja sier jeg - det er en jente. Også begynner hun bare å ta henne opp å skal holde henne. Jeg ble litt satt ut jeg da og fikk bare sagt at hun er litt skeptisk til fremmede, noe hun absolutt ikke er egentlig. Hehe. Er det ikke litt frekt å gjøre sånn? Håper liksom ikke dette er vanlig blandt folk...
Mockanin Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Hadde nok blitt helt satt ut selv.... og nei, det er ikke vanlig å gjøre sånt
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 jo, jeg syntes det er veldig frekt! hadde blitt helt sjokka jeg,dratt med meg handlevogna + ungen selvsagt og gått..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 I alle dager, det der var jo en merkelig ting å gjøre! Har i alle fall ikke opplevd at noen ukjente vil bort å løfte på lillingen min, og hadde vel egentlig blitt nokså irritert dersom noen hadde prøvd seg på noe løfting også :-S Så nei, tror nok ikke det der var vanlig :-)
FrøkenKnallkul Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Jo, det er frekt å gjøre sånt! Jeg er ikke spesielt hysterisk av meg, men dette hadde heller ikke jeg godtatt. Er jo ikke alle mennesker som er helt riktig skrudd sammen, vi får skrive det på den kontoen
*ale* Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Opplevd det masse i Hellas... Ekkelt.. Men ikke her. Hadde nok frika litt ut ja.. hehe..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Nei ikke å ta dem opp! Å snakke til ungen, "dikke" litt med dem, komentere til meg eller babyen hvor søt han er osv ja, men ikke å løfte opp nei! Tror jeg hadde blitt litt satt ut også.
Sjefsmegga Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Skjønner godt at du reagerer ja...synes at selv kjentfolk skal spørre om lov før de løfter på ungene. Minsta mi er typen som kan finne på å vræle hvis noen kommer for bardus på.
Elle melle deg fortelle Skrevet 1. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2008 Fint det er flere som hadde reagert da. Jeg ser heller ikke på meg selv som hysterisk og at de snakker med henner og meg er jo bare koselig. Men hun kom virkelig bare busende og var på tur til å røske hele ungen ut. Rakk ikke bli irritert der og da, bare lettere sjokka over hva folk får seg til å gjøre:-)
Feit og freidig <3 Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Det er veldig vanlig i hellas f.eks og i thailand. Var i Thailand for noen år siden og da ble Sol tilstadighet løftet ut av vogna eller armene mine. Og på Cypros kom alle servitørene og servisene på hotellet og "lånte" med seg Måne inn på kjøkkenet eller bare for å kose og leke med ham. Så jeg tror nesten det er vanlig i flere kulturer- Knaskje spes i Asia- både Sol og Måne har blitt løftet ut av vogna eller armene mine ihvertfall. Etter en stund så blir både ungene og vi vant til det på en måte- skjønner jo at de ikke gjør det for å være frekke- mere for å gi "Lykkeønskninger" i thailand har jeg hørt et sted.
Zummi Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Jeg synes sånt er rart, på den annen side så betyr visstnok det at pappa triller tur med ungen at det er fritt fram for villt fremmede middelaldrende kvinner å stryke hånda over hodet på barnet idet de passerer vogna...
Spirevipp med go`gutten Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Det hørtes litt rart ut syns jeg, hadde nok også blitt satt ut hadde det vært meg :-) Jeg reagerte på noe mye "mildere" da vi tok fly i påsken. Jeg ble sittende i midten med lillegutt, og samboer satt ytterst. Dama som satt innerst tittet litt på lillegutt, helt greit det, men plutselig bare strakk hun seg fram og strøk han på kinnet, akkurat som en slektning ville gjort tenker jeg. Det hadde vært greit dersom hun hadde tatt kontakt med meg først, men syns det er litt merkelig å bare kose på fremmedes unger sånn uten videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå