KristineMed2Sønner<3 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Syns dette er utrolig vemmelig... Ser alltid til han før vi legger oss for natten, hvor det er flere ganger han har ligget HELT stille, ikke pustet eller noe. Å da har jeg sett på han i 1 min eller lenger. Flere ganger jeg har tatt han opp i full hast, hvor han da har bråvåknet stakkar...:-( Jeg får jo helt panikk!! Han ser jo helt død ut å er kald! Etter noen episoder med at jeg har tatt han opp, har jeg prøvd å stå å se hva som skjer uten å gjøre noe. Etter pustestoppen puster han 3-4 kjempe forte pust så puster han normalt litt, for å så stoppe igjen... Han er 6 mnd. Er dette normalt!? Blir jo helt skremt av dette jeg:-(
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Sikker på at han ikke bare puster veldig stille? Vanlig med litt hiksting i blant tror jeg... Håper alt er i orden da....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 Bombe sikker...Har holdt på brystkassen hans, hatt øret tett oppi nesen hans, kjent under nesen om jeg får noe pust.. Ingen ting!!
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Ei venninne av meg opplevde det flere ganger, og fikk beskjed av legen at det var normalt, og at noen unger har det slik en periode. Men jeg husker ikke hvordan han forklarte det for henne, dvs hva det kommer av. Jeg skjønner at du synes det er ekkelt. Kanskje tryggest å snakke med en lege for sikkerhets skyld, så kan du få litt forklaring og veiledning. Lykke til!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2008 Tusen takk for svar begge to!:-) Ja er kanskje normalt...Syns bare det er så ekkelt... De få sekundene man begynner å tenke at det værste er skjedd er jo de værste sekundene i hele VERDEN! Hjertet stopper jo opp... Trur jeg ringer HS i morgen å hører...:-)
velsignet med to Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Hadde det vært jeg som hadde opplevd noe sånt hadde jeg nok tatt kontakt med en lege for å få det undersøkt.
Kufiolilla Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Prøvd å holde kalde briller e.l. inntill for å se om det dogger? Noen puster VELDIG stille altså. Jeg høres dau ut selv om jeg er voksen...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2008 Nei du det har jeg ikke prøvd! Det var smart!!:-) Da prøver jeg det neste gang... Pøh, tenk å leke dau a gitt;-P Slemt!:-P hihi.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 I en bok vi kjøpte (Sove hele natta, av Anna Wahlgren) stod det at babyer kunne ha pustestopp mye lengre enn voksne.... så tror ikke det er helt unormalt nei. Men skjønner GODT at du blir redd - jeg ville snakket med helsesøster uansett jeg. Det skader jo ikke
Nilu♥ Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Vi opplever ofte dette med sønnen vår som fyller 1 år nå i April. Han har diagnosen Astma. Kan det være et mulig svar? Luftveiene hans tetter seg ofte til når han ligger flatt. Dette problemet løser vi med riktige medisiner og klossesystem under sengen slik at ikke ligger flatt. Er han f.eks forkjølet i tillegg legger vi flere klosser under beina på sengen. Klossesystemet finner du på Barnas hus og det koster ca 150 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå