ragnhild83 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har lest at man må ofte på do å tisse i 1.trimester, på grunn av stoffskifte o.l. Men at dette ville gå over, for så å komme tilbake når barnet trykker på blæra i 3.trimester... Jeg er i 19.uke nå, og må opp flere runder om natta, og maaaaaaaaaaaaaaaange flere ganger i løpet av dagen. Flere?
anette&tutta mari :) Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 JA! Jeg må opp mange ganger i løpet av natta for å tisse. Og så har jeg sånn plutselig-må-jeg-tisse veldig ofte - og da er det nesten vondt å tisse, tar så lang tid før det kommer noe. Tror ikke noe på at dette går over etter 1.trimester, synes det har blitt værre nå i 2.trimester.. og sikkert ikke noe bedre i 3. jaja
junijente fikk julijente Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Kan slenge meg med på denne. Heldigvis har jeg fått sove hele natta uten å gå på do den siste uka (er i 23.uke nå), men på dagtid kan det være ganske ille. Føler ofte at jeg bare så vidt rekker å få på meg buksa etter å ha vært på do før jeg må igjen. Jeg tror at jeg også drikker mer enn før jeg ble gravid, så det er klart at det kan ha noe med saken å gjøre, men det er ikke et enormt væskeinntak det er snakk om heller. Er nok mest noe som tar opp litt plass der blæra skal være :-)
ragnhild83 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 Takk for svar ..er heldigvis noe veldig hyggelig som tar opp plassen Men ja, ikke før buksa er på må jeg jaggu på do igjen! :op
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 jeg trodde jeg hadde urinveisinfeksjon, og tok med en prøve til legen. Den var negativ. Er det fosteret som presser på blæra?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jeg springer på do hele halve dagen, samt at jeg er oppe iallefall en eller to ganger for natta. Slår aldri feil! Jeg er i uke 27 nå, har ei som hopper trampoline på blæra så er nok derfor,
junijente fikk julijente Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Det er nok fosteret som tar opp plassen ja :-) Jm mente jeg også kunne ha uvi, fordi jeg måtte sånn på do hele tiden + hadde kynnere tidligere enn hun mente var normalt, men legen fant ingenting. Så dette må vi nok bare leve med så lenge det varer, er heldigvis litt tidsavgrenset da.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 ja deet skal jeg love deg! ble ikke plaget med dette før jeg gikk inn i 2.tri.. er så vanvittig ofte på do.. opptil 6 ganger om natta.. det spørs hvor mye jeg drikker også.. om dagen er det gjerne en 6-8 ganger det også.. litt overgang for meg som gikk på do maks 4 ganger på dagen og 1 gang om natta tidligere... men men, det kunne vært verre
Kaffekopp Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Jeg også!!!!!!!! Men mest på dagen. Er utrolig irriterende når jeg skal gå tur, for da presser det ekstremt, og jeg er redd for å tisse på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå