♥ Smurfen ♥ Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Jeg har en veninne som har gått på p-sprøyten nå i to mnd... idag testet hun seg pga hun har vært så kvalm og diverse... fikk posetiv test. Kan det være mulig at det er hormonene fra sprøyten som har slår ut som posetiv test? Noen som har erfaring eller hørt om andre som har vært med på det samme? Hun sitter her hos meg nå og håper noen kan svare raskt... Litt bekymret for hvordan babyen har det... Siste mensen var 3uker før hun tok p-sprøyten.
Edelweis Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 jeg vet ikke hvordan de kan ha innvirkning på barnet altså. det må hun vel ta opp med lege eller JM. men ei venninne av meg fikk blødninger sammenhengende i 6 mnd av dise sprøytene, så derfor har jeg ikke tørt å prøve dem selv. har hørt mye om dem å ikke alt er posistivt. synes hun burde oppsøke lege så fort som mulig. er jo ikke sikkert hu er så langt på vei heller.
♥ Smurfen ♥ Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 hun er klar over at hun må oppsøke lege fortest mulig da men spørsmålet var jo egentlig om hormonene fra sprøyten kan slå ut posetivt på test og om noen har hørt eller vært med på noe lignende.
*Super*Mamman* Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Nei, hormonene fra sprøyta kan ikke påvirke en test til å gi positivt resultat nei... Så hun er nok gravid.. Er samme hormonet som brukes i sprøyta og som også brukes i p-stav, spiral og en rekke p-piller... Men ikke skadelig for fosteret. Iallefall ikke nå når hun oppdaget det så tidlig..
♥Cherrypie♥ Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 hvis hun tok sprøyta 3 uker etter mensen så kan d hende at hun ble gravid rett før hun tok den?? at hun hadde sen el fks?? ellers så er d jo noen som blir gravide på p piller pg spiral så ingenting er vel 100% selvom man skulle tenke det:-/ tror ikke det er hcg i p sprøyta nei..eneste annet som kan gi gravid utslag er noen former for kreft/hormonforstyrrelser men da merker man at noe er galt vil jeg tro..lykke til til vennina di da! alt er nok bra med babyen om hun er gravid,kjenner ei som gikk på piller 3 mnd ut i svangerskapet å alt er bra med lillegutt:)
ambumamma Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 de hormonene skal ikke være nok til å slå ut på en test, men man vet jo aldri. Men jeg har hørt om folk som har blitt gravide på p-piller og plaster så da kan man helt sikkert bli det på p sprøyte også. Og siden hun tok den så lenge etter mens har hun mest sannsynlig allerede blitt gravid før hun tok den første sprøyten
Sistemann er ute :-) Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Mener man skal sette p-sprøyta på første mensdag, nettopp fordi man skal være sikker på at man ikke er gravid. 3 uker etter vil jo si dag 21 i syklusen og har man en syklus på 28 dager kan det nok være litt for seint ja. Har nok mest sannsynlig blitt gravid før sprøyta ble satt.
*Willow* Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Er ikke hcg i p-sprøyta, så det er nok ikke den som gjør at hun tester positivt;) Jeg ble gravid på p-ring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå